Home > Uncategorized > Compte amb això

Compte amb això

Són amigues des de sempre. Tenen 39 anys i avui han quedat per sopar. Van mudades i maquillades. S’estudien com només ho fan les dones, l’únic animal de la creació amb un detector de defectes que ni la tecnologia ACME. Xerren fort de volum i s’ensenyen les fotos dels nens, però les que ho fan no se n’adonen que una de les cinc no n’ha tingut tot i intentar-ho. Lambruscament, el sopar va avançant i ja més entonades parlen de sexe. Dues s’han separat fa poc i surten amb dos Hugosilvas jovenets (te mereces un yogurazo). Expliquen les perversions diverses que les han dut a descobrir que orgasme té plural. Mentre ho fan no se n’adonen que dues desvien la mirada, fa mesos que no fan l’amor. A cop de brindis i rialles, després d’acordar que orujo porta h, arriba el moment de pagar. 35 per cap. A una no li passa la Visa. Les altres s’ofereixen per pagar ràpidament “i ja m’ho donaràs”. Insisteix que la tornin a passar, i no passa. La resta sí ho han fet. Després de cinc minuts l’ambient es pot tallar amb un ganivet. “Vens demà i m’ho pagues”, diu l’amo del restaurant. Un interruptor ha apagat la nit. Una de les cinc amigues de tota la vida ha baixat dues divisions en la lliga econòmica. Ni ella ni el marit treballen de fa temps. Totes l’abracen i li prometen que l’ajudaran quan els ho explica plorosa. No en tenien ni idea.
Molts cops, sense malícia, faltem el respecte a altres persones pensant que la vida li va a tothom igual. Compte amb això. I sí, és clar que ho dic pels funcionaris mobilitzats ahir per les rebaixes de sou a partir de 3.000 euros en un país ple de gent que les passa putes.

Categories: Uncategorized Tags:
  1. Made you look
    16/03/2012 a les 09:14 | #1

    Tens raó, Gabi l’has clavat…
    Un dels molts mals de ser on som ha sigut que la societat ha estirat més el braç que la màniga.
    La teva amiga fictícia sap que no te ni un ral i d’altra banda vol fer creure el que no te… Si la Visa li hagués fet crèdit, doncs això crèdit a fondo. La perversió del sistema en la seva màxima expressió: tu tranquil·la, no tens diners? Jo (la Sra. Visa) tels deixo. Els Bancs (veritables culpables del desgavell) han estat jugat amb la gent del nostre, i molts d’altres països, gent que moltes vegades han volgut fer veure el que no són. Vols un súper pis? Cap problema hipotecat, i endavant… Que a més a més vols un cotxe super mega guais per anar a Cambrils? Cap problema hipotecat més i gas a fondo… Que la vaca estava grassa, Doncs que vols que et digui, que trist tot plegat.
    I sí, tens raó hi ha gent que en aquest país per desgràcia, les passa MOLT putes però això no ve d’ara ja fa molts anys que Càritas Andorrana va de bòlit i ningú en feia reportatges… Fa temps que a Andorra hi han hagut dues velocitats.
    Bon cap de setmana Gabi
    Made

  2. Corals
    16/03/2012 a les 10:16 | #2

    Una cosa. L’article está molt bè per reflexar la situació actual de moltes famílies. Pero tinc una pregunta, si saps que no tens 35€ o básicament diners per anar a sopar fora, per qué hi vas? Crec que això es la base de molts dels mals actuals. Tinc molt clar que els bancs utilitzen pràctiques poc étiques per no dir una altra cosa. Però, els que en el seu moment van signar les hipoteques vam ser nosaltres (jo també). Ningú ens va posar la pistola al pit dient conprat un BMW X5 de 70 000€, no passa res, tothom en té un, que no veus tota aquesta gent d’Espanya que va amb Cayenes, que no veus que els regalen, aquest ha estat el problema, la enveja de sempre. Per acabar en el tema dels funcionaris consideixo plenament amb tu Gabi, queixant-se per que et rebaixen el sou quan cobres 3000€? va home va, s’haurien de queixar si els fotessin al carrer com està passant desde fa anys al sector privat.
    Bon cap de setmana Gabi i felicitacions pels teus articles.

  3. Peret
    16/03/2012 a les 11:11 | #3

    Molt fi!!

  4. cucu
    16/03/2012 a les 12:15 | #4

    Coincideixo plenament amb Corals, el mal d’aquest pais es que continuem amb la filosofia del “tant tens, tan vals”. Si no tens 35 euros no surtis a sopar fora.
    Referent al tema dels funcionaris, el pitjor es que TOTHOM es pensa que cobren més de 3000 euros quan no es cert. La GRAN MAJORIA dels funconaris son mileuristes, i gràcies a la nova llei ara no seràn ni això, ja que passaràn a cobrar el sou base pelat. Dono gràcies per que els funcionaris que cobren més que això surtin al carrer a defensar els seus drets i els drets dels companys que cobren menys. Gràcies a deu existeix un aparaula en el sector públic que en el privat no existeix que es SOLIDARITAT

  5. Corals
    16/03/2012 a les 12:35 | #5

    Coincidir, coincideixo. Disculpeu el greu error.

  6. Gabriel Fernàndez
    16/03/2012 a les 13:16 | #6

    Hola Made, algun cop ja ho he dit per aquí, els articles sovint tenen més vida de la que depén de mi mateix gràcies als vostres comentaris. La teva interpretació n’és un fet. No és que jo anés ben bé per aquí avui però tal i com ho dius es pot interpretar perfectament. Corals, en la linea de Made, si no tens diners per anar a sopar per qué vas? Bona pregunta, potser perqué molta gent encara no ha assumit del tot la seva nova realitat i es rebela lluitant com si no haguès passat res. I Cucu, tens molta raó en una cosa, la major part dels funcionaris no guanya més de 3.000 euros però gairebé 1000 persones sí dins de la l’administració i és a partir d’aquesta forquilla que l’aplicació de la llei tindrà efectes immediats. El sèctor públic està protegit i per tant pot desenvolupar una tasca sindical però si la teva afirmació sobre la solidaritat és certa, com és que ahir només eren 60 manifestant-se? Peret, gràcies!!

    Gràcies a tots per participar

  7. Carrota
    16/03/2012 a les 13:16 | #7

    Recomano veure aquesta notícia sobre a qui, exactament, afecten les retallades
    http://bit.ly/FPmC8u

  8. Francesca Alvarez
    16/03/2012 a les 13:20 | #8

    Bon dia,
    He llegit el teu article: una situació fictícia molt real, ara be, fa dos dies celebraven la nostra Constitució, doncs jo crec mes amb axó:

    Capítol VI:
    Article 37
    Totes les persones físiques i jurídiques contribuiran a les despeses públiques segons la seva capacitat econòmica, mitjançant un sistema fiscal just, establert per la llei i fonamentat en els principis de generalitat i de distribució equitativa de les càrregues fiscals.

    Gracies.

  9. Corals
    16/03/2012 a les 13:43 | #9

    No veig que té a veure amb l’article.

  10. Corals
    16/03/2012 a les 13:53 | #10

    El link de Carrota está molt bé. La pregunta és a quants llocs de la empresa privada actualment es cobra 3000 €? i si comparessim tasques o qualitat de vida dels 3000€ de la empresa privada i dels 3000€ de l’administració pública?
    El que penso es que hi han masses treballadors a les empreses públiques, parapúbliques, comuns, etc. Massa gent a l’administració pública per un país tant petit. I si creus en l’article de la constitució estarás dacord amb que els que cobren més colaborin més també, en tots els àmbits, el públic també.
    La darrera cosa, la gent que treballa a l’administració pública que genera? jo no criticaré si son treballadors o totes aquestes coses que es diuen (tòpics). Pero quin valor afegit generan pel país? M’agradaria que algú m’ho digués.

  11. Gabriel Fernàndez
    16/03/2012 a les 13:57 | #11

    Carrota, gràcies per l’enllaç.

    I Francesca jo ho he dit i ho he escrit molts cops em sembla inconcebible que encara no tinguem un IRPF a Andorra, i si vols portar al debat al punt de demanar-me si és abans l’IRPF que les retallades estic d’acord amb tu. És més rellevant una justícia fiscal per tothom. El que em sembla és que, malauradament(només cal mirar els números del Govern) hauran de ser les dues coses. Impostos sobre els sous i també retallades. Aquestes darreres setmanes he parlat amb moltes persones que no saben com acabaran el dia, queixar-se per una rebaixa de sou a partir de 3000 em sembla que frega el mal gust, almenys aquesta és la meva opinió. O fins i tot perqué desapareixen uns complements salarials als que la gent de la privada no podrà aspirar mai i que en un context d’igualtat d’oportunitstats no han estat mai justificats.

    Jo fa més de 20 anys que treballo de periodista, tinc un bon sou, no em queixo gens, però no arribo als 3.000, per posar un exemple de la diferència en els marges de progressió entre públic i privat.

    Gràcies per participar al debat.

  12. Corals
    16/03/2012 a les 14:03 | #12

    Si senyor, impossible explicar-ho millor. Trienis, pagues extres, cistelles, ni idea de que es això. Va home va.

  13. marc
    16/03/2012 a les 14:46 | #13

    Hola Gabi! Jo soc professor fa 16 anys i he vist alumnes meus deixar els estudis sense un graduat escolar per treballar a la construcció i guanyar el doble del que guanyava jo en aquells moments i després vacilar amb el cotxe nou davant de l’institut. Tot això t’ho explico perquè aquests mateixos alumnes ara no tenen ni feina ni formació evidenment, però tenen tot el dret de criticar i insultar als funcionaris. El peís s’el van carregar els mateixos que ara ens culpen a nosaltres i s’han enriquit a costa dels altres i ara volen qué ho paguem els currantes. També tinc companys que molt jovenets van posar-se al banc sense pràcticament estudis i ara guanyen bastant més qué jo qué per cert no arribo als 3000 ni de bon tros tot i tenir un master i un capes. Aquests companys no han de ser patriotes ni amb 15 o 16 pagues algunes d’elles sota mà (ja m’entens).

  14. Gabriel Fernàndez
    16/03/2012 a les 16:23 | #14

    Hola Marc, jo no crec que els funcionaris tingui la culpa de la crisi, estic totalment d’acord amb tu. I en el que dius sobre el tomb de la truita entre privat i públic està molt ben argumentat. El que passa en la situació actual és que la culpa de la crisi no la té ningú entre la classe treballadora, que jo sàpiga, i a la privada les consequències estan sent brutals, ara en comencen a arribar algunes, molt més lleus, a la pública. Gràcies per participar.

  15. Francesca Alvarez
    16/03/2012 a les 17:43 | #15

    Gracies per la teva resposta, sols un parell de comentaris: jo no entro amb el debat de si retallades als sous de mes de 3.000€ o no, per mi la cosa es simple: si la administració esta sobre dimensionada (tots sabem que ho esta) no es culpa dels treballadors, tothom sabem quants i quants vots s’han pagat amb llocs de treball públics, ara be, no es fent “pegats” i prenent mesures populistes, que arribarem al equilibri pressupostari. I jo no soc partidària de demonitzar cap col·lectiu, ni el públic, ni el privat. La casa no es bo que es comenci per la teulada. En referència als funcionaris, potser estaràs d’acord, que la reforma de la llei de la funció publica havia d’anar per endevant, i que abans de retallar, si o si, hi ha tot un desplegament fiscal que cal, de una vegada per totes, desenvolupar. El IRPF, com molt be dius tu, es mes important que les retallades i molt mes just per tothom, com es justifica que algú que cobra 3.000€ pateixi una retallada, i qui en cobra 2.950€ no?. Es molt mes facil fer cortines de fum per desviar l’atenció dels molts i greus problemes que tenim, que tenir la voluntat política de aplicar les mesures reals. Gracies un cop de mes, per deixar-me participar.

  16. Xavier
    16/03/2012 a les 21:02 | #16

    Gabi, ets una mica partidista, t’hauríes d’informar una mica millor, ahir la gent no reclamava per la rebaixa als de més de 3000€, entenc que tu pensis aixó, tot i que ahir no et vaig veure, la gent el que vol es que no es facin diferències i que pagui tothom en funció dels seus ingresos, no solament els funcionaris i a partir de 3000€, el que s’ha de fer es crear un irpf i els que no guanyin gaire que tinguin ajudes i ampartir d’un llindar que es pagui, tenint en compte diferents aspectes personals, a l’igual que en molts altres paisos, i si, els que més tenen que més paguin, tan difícil es d’entendre? Entenc que lo més fàcil es criticar!

  17. Opinió
    16/03/2012 a les 21:10 | #17

    Felicitats Gabi!

  18. Joan
    17/03/2012 a les 00:53 | #18

    Hola Gabriel, crec que has suposat que els funcionaris que ens vam mobilitzar l’altre dia cobrem més de 3000 euros i per això érem allà. Doncs, la majoria que coneixia no hi arribem de bon tros als 3000, molts d’aquests només es queixen al bar però no aniran mai a una concentració. Els que hi vam anar, ho vam fer per reivindicar que s’han de respectar les lleis i la Constitució, hi vam anar perquè no passés el que passarà (vist els quatre gats allà presents): Aquesta retallada legitima els treballadors (privats o públics) submisos que sempre diuen sí senyor i fan el que el patró els diu, tot hi que els abaixi el sou o els faci treballar més hores al mateix preu. I diuen que la crisis és la justificació de tot plegat, quan realment n’és una excusa. Vist que tant pels treballadors privats com pels mateixos funcionaris està mal vist defensar els drets del col·lectiu dels treballadors (siguin quins siguin), a partir d’ara els que pensen com jo, és millor que ens quedem a caseta i que les administracions i les empreses fotin a fora a qui vulguin, que ajustin sous i ampliïn horaris de treball, inclús potser que suprimeixin les vacances o el dia de festa setmanal, mesures amb una despesa prescindible per l’empresari. Si és aquesta la societat que defenseu molts de vosaltres, benvinguda sigui, ja existia en el passat. I si us quedeu sense feina (espero que no) no us queixeu, i recordeu que un dia vareu renunciar a l’oportunitat de defensar els vostres drets a canvi de l’enveja i la por.

  19. Jan
    17/03/2012 a les 01:05 | #19

    Encertat com quasi sempre, malauradament “putes” sempre els hi ha passat molta gent, i et podria explicar la canalla que demana esmorzar a altra canalla, els que al migdia marxen i no es queden a la cantina i els veus al parc, i sents com ronquen els budells, i això no es d’ara, es de sempre. El que dol es que ara es parla de 3000 o de 1000 per la casa de la platja, per la marca dels pantalons, per les 48 o 56 polsades de la televisió. A la fi el fons de tot es que era més fàcil donar 10.000 peles al nen i ves, que educar.
    Merci, company.

  20. Gabriel Fernàndez
    17/03/2012 a les 13:03 | #20

    Gràcies a tots per comentar.

    Joan i Xavier, igual que al Marc o a la Francesca, benvinguda la divergència i l’intercanvi si es formula amb respecte com és el vostre cas.

    En cap cas critico que la gent es mobilitzi, teniu tot el dret del món només faltaria i en cap cas qüestiono que els únics culpables del desfase de la funció pública són els polítics d’époques anteriors.

    Ja ho he dit en algun comentari anterior, és clar que el pais necessita un impost sobre els sous perqué les coses siguin més justes. Ja fa molts anys d’això.

    Les lleis que van permetre els creixement i l’actual situació de la funció pública les van fer uns polítics i ara n’hi ha uns altres que s’han trobat una situació econòmica totalment diferent. La protesta de dijous més enllà del seu seguiment escàs és difícil de pair per bona part de la ciutadania, ho sé perqué molta gent m’ho ha dit personalment. Aquells que treballen caps de setmana, més de 8 hores al dia, que no cobren hores extres i que tenen sous pròxims als 1000 euros no s’ho expliquen gaire. Encara s’ho expliquen menys els que no tenen cap ingrés. I Joan, està bé que cridis a la solidaritat però és que totes aquestes persones, mentre l’economia s’anava deteriorant no s’han sentit massa per no dir gens recolzades pels treballadors de la funció pública. Per tant, protestar per les rebaixes que s’han produit (de llarg les més light de tota l’Europa occidental) resulta ofensiu per bona part de la societat.

    No es tracta tant de submissió, jo no la comparteixo gens la submissió al revés, més aviat es tracta de saber interpretar els temps que estem vivint, que són durs, difícils i complicats.

    Una abraçada a tots, sort, i ens trobem per aquí sempre que volgueu.

  21. anònim
    19/03/2012 a les 07:53 | #21

    Com dius tu, els articles tenen vida pròpia, jo m´he quedat amb la poca sensibilitat de les amigues i en el fet que només són capaces de veure les mancances materials , també el detall que les separades han descobert l’orgasme múltiple, i que els fa riure acordar que orujo s’escriu amb H. No voldria anar a un sopar així! Crec que anirà molt bé durant un temps no sortir a sopar a veure si així la crisis ens fa deixar la superficialitat i tornem a ser més salvatges amb integritat innata i existència natural… o més profunds… no sé
    Sap greu per la gent de l’hosteleria. Però potser l’oci l’hem de buscar en altres llocs… Entenc que és una caricatura el sopar però una mica depriment…

  1. No hi han trackbacks.

Powered by WP Hashcash