Curiositats
L'animal amagat al logotip de Toblerone
Algunes marques comercials incorporen missatges extres als signes gràfics que les identifiquen
Els logotips de marques comercials acostumena tenir missatges clars i directes per captar els clients fàcilment. Tanmateix, també n'hi ha que contenenalgun altre missatgeamagat o molt discret. Un d'aquestsamb un significatextraés ben present als comerços andorrans. És tracta del logotipde les xocolates Toblerone.
Han vist mai l'animal que hi ha dibuixat?El que sembla simplementla siluetadel cim del Cerví, situat als Alps suïssos, conté,també,un ós. L'explicaciódel perquèhi apareix aquest animal és que Toblerone es va començar a fabricar a la ciutatsuïssa de Berna, que té un ós al seu escut.
Un altred'aquestslogotipsamb detalls que no es veuenamb un cop d'ull és el del Tour de França, que enguanytravessarà el Principat. Creatpel dissenyador francèsJoan Guenoun, un ciclistaforma la paraula "Tour". A més, el cercle de color groc no és aleatori: simbolitza el mallot groc que és atorgatal guanyador de cada etapade la competició.
Un altres dels logotips enginyosos és el de la marca de comerç electrònic nord-americana Amazon. L'empresaven tot tipusde productes i així ho assenyala la fletxade la imatge gràfica, que parteix de la "A" i arriba fins la "Z" que incorporael nom comercial.
La imatge que simbolitza la Fórmula 1 tambées pot veure de manera diferent si es mira amb deteniment. A primera vista es veu la lletra F i un dissenyque vol representar la velocitat. Amb tot, si es mirafixamentl'espai en blanc entre la lletra i el dibuix, es veu clarament el número1.