Porsche roda la nova campanya en paratges de muntanya i el túnel de les dos Valires

Es va fer al setembre, en localitzacions de muntanya i el túnel de les Dos ValiresSInvolucrada la productora andorrana Independent Club

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Però com un cotxe fantasma, ningú no el va veure, més enllà del mig centenar de persones involucrades en la gravació de l’espot publicitari. Entre ells, gent de la productora andorrana Independent Club, fundada per Edu Ruano. La gravació es va fer el 8 i 9 de setembre, en trams de la carretera de la Coma d’Arcalís, el coll de la Botella, els cortals d’Anyós i el túnel de les Dos Valires. Vies que es van tallar a la circulació en els trams i temps necessaris per a l’anunci de manera que tot quedés cobert per la més estricta confidencialitat. Fins ara, que l’espot ha començat a circular per les xarxes socials. I no és l’únic producte publicitari d’envergadura que es grava en els últims temps al país: també la marca més coneguda de begudes refrescants va triar un escenari del país perquè surti a l’anunci que s’emetrà en mitjans audiovisuals d’arreu del món. La marca ha rodat una superproducció publicitària (inèdita encara), convertint el pic del Maià en un suposat campament científic ubicat al Pol Nord. Una feina realitzada entre el 3 i el 12 de gener.

Muntar l’esdevenimentTornant al vehicle de luxe, està dirigit per l’alemany Peter Refle, un dels realitzadors més prestigiosos en el camp de la publicitat d’automòbils. El paper de la productora de Ruano –amb seus a Andorra i Barcelona– va ser donar suport a altres dues productores involucrades en el projecte: la barcelonina Ice Cream Pictures i l’alemanya Hochkant Film, responsable del projecte. La feina dels andorrans va ser “muntar l’esdeveniment, és a dir, gestionar les localitzacions, l’allotjament i el càtering, tot allò que es necessita per al rodatge”, va explicar Ruano al Diari. I tot va funcionar com una maquinària ben engreixada els dies de rodatge, va insistir: “Va ser tot un èxit, com volíem, perquè havíem treballat anteriorment per a altres marques de cotxes, però mai de tant prestigi i tot havia de sortir perfecte.” Començant, va puntualitzar, per la col·laboració del Govern, especialment l’àrea de Mobilitat, i els serveis de circulació comunals i la policia del país. També es va protegir el secret dels treballs. “Si ningú no es va assabentar és que vam fer la feina ben feta. Són projectes molt confidencials fins que el producte no surt al mercat i per a la marca seria perjudicial que es filtrés per exemple una foto del model a Facebook mentre no surt el model”. Del fet que tot hagi sortit rodat, va apuntar Ruano, en aquesta ocasió i en altres anteriors, depèn que s’aconsegueixin altres rodatges. Com el de l’esmentada beguda (també opta per no revelar el nom de la marca de moment, tot i que sigui fàcilment imaginable). “Una cosa porta a l’altra i quan la feina està ben feta per totes bandes funciona el boca-orella i vénen més encàrrecs.” Ruano va fundar la productora fa un parell d’anys, amb la intenció d’oferir Andorra com a escenari cinematogràfic per a productes internacionals de cinema i publicitat, especialment en aquest terreny, va puntualitzar. “Hem anat a poc a poc, picant pedra i buscant un forat al mercat, especialitzant-nos en el que tenim: muntanya i carreteres”, i en aquesta ocasió guanyant terreny a llocs molt consolidats.

tracking