La pinzellada més subtil
Carme Massana, artista de llarg recorregut, esdevé debutant. O quasi. Amb la mostra d’aquarel·les que demà inaugura.
I en aquest temps havia de seguir pintant, és clar, però havia d’optar per alguna tècnica menys invasiva que l’oli i així va recórrer a l’aquarel·la. “Han estat dos anys de lluita per reconèixer-me en aquesta tècnica”, explica davant la col·lecció que, finalment, s’ha decidit a exhibir, al Park Hotel, de la mà de Pilar Cortadella i Laia Maestre, les galeristes d’Art al Set. S’inaugura demà al vespre i es podrà contemplar fins a finals d’abril. A la mostra hi ha la Carme Massana de sempre, adverteix, amb els temes i les preocupacions pel color, el volum i les formes que li són propis. “Només varia l’ofici, el procediment, però tota la resta roman igual que sempre”, explica. És clar que també hi ha una lluita amb la tècnica, la que l’ha portat a comprendre que “l’aquarel·la, a diferència de l’oli, no la domines, no pots amb l’aigua, així que és millor que la deixis formar part de l’obra, que vagi per on vulgui i formi part de la composició”. A la sèrie que exhibeix hi ha molt motiu floral (molta espècie autòctona, molts rams que els amics li van regalar) i moltes fulles, les que li cridaven l’atenció allà per on passava, i que s’ha esforçat per representar quasi en tres dimensions. Hi ha també paisatges. D’andorrans, en aquesta ocasió només Llorts. Dels altres, d’allà per on havia viatjat en els últims anys, de Siracusa a Mirepoix.