47904.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

ert és que la categoria no és la d’efectes especials ni producció, sinó que el premi per al treball consignat per Alca i Atelier (escola de disseny barcelonina lligada al festival OFFF de creativitat i art digital) són uns títols de crèdit, però en la mateixa categoria competien l’esmentada Spectre, The Avenger, Daredevil o Zoolander 2, entre d’altres. “No sé com se’ls devia posar als competidors, però per a nosaltres ha estat espectacular passar per davant de blockbusters”, s’exclama Marc Colomines, que va fundar la productora amb Albert Benaiges. Una altra cosa és que no s’ho esperés ni remotament i, per descomptat, encara que era a la cerimònia ni s’havia pensat cap discurset d’agraïment. El treball que els ha reportat el reconeixement són els títols de crèdit del festival OFFF, una peça amb molta sensibilitat visual inspirada pel poema Sustone d’Octavio Paz. Imatges i música descriuen petits instants en les relacions quotidianes entre les persones. Colomines n’és el director de fotografia i post­producció, en una peça que en realitat està realitzada per un grup d’alumnes seus de l’escola Atelier (signen com Lorem Ipsum). Fet que no deixa de ser rellevant si es té en compte l’envergadura dels 26 competidors que han noquejat. L’empresa andorrana va col·laborar també en la producció.

La campanada a AustinEl certamen on van donar la campanada –enduent-se el guardó Excellence in Title Design– se celebra a la ciutat texana d’Austin i engloba, en realitat, tres festivals: Music, Film & Interactive. Una trobada de professionals del cinema independent que va comptar amb la presència de la primera dama dels Estats Units, Michelle Obama. “Sens dubte que no són els Oscars, però sí que és molt conegut entre els professionals del sector, i també entre els clients que finalment són els que t’han de contractar”, exposa Colomines. Així que en l’aspecte pràctic el guardó pot tenir una repercussió directíssima sobre la quantitat de feina futura. Especialment ara que la productora està fent passes per afermar-se a l’altra vora de l’Atlàntic, on han aconseguit contractes com els audiovisuals d’un congrés d’IBM a Xil·le i un altre d’un grup assegurador a la República Dominicana, on també van treballar per a Ron Barceló. Alca es va posar en marxa fa quatre anys, dèiem, com el projecte de dos freelancers. Ara, explica Colomines, són un equip de catorze persones. “Crec que ha estat la molta feina feta i el fet de no haver dit mai no a res, així hem agafat volada”, argumenta. Pel país també se’ls veu sovint. En l’àmbit del videoclip musical van fer el de músics veterans com Gil Rossell o el del raper Oktuso, a banda de treballar sovint per Andorra Turisme. “En realitat no estem tancats a cap disciplina, dins de l’audiovisual”, apunta Colomines. El projecte més ambiciós que ara tenen entre mans és un llargmetratge documental, una altra col·laboració amb l’escola Atelier, centrat en la història i projecció externa del disseny català. Tot just, puntualitza Colomines, estan realitzant les primeres entrevistes. Gent com Javier Mariscal o Josep Maria Mir desfilaran pel metratge, narrant i analitzant el boom del disseny a Catalunya a les dècades dels vuitanta i noranta. Una obra pensada per al mercat internacional i, especialment, els festivals centrats en l’àmbit del disseny. “És cert que és una àrea molt específica, però estem parlant de gent i treballs amb molta repercussió arreu; per exemple, si diem Cobi segur que tothom recorda la mascota de Mariscal”, argumenta el productor andorrà. Colomines saluda el creixement que està tenint el sector audiovisual al país, amb projectes realitzats, com la gravació de l’espot de Porsche o la filmació en curs d’una pel·lícula amb Ricardo Darín. “Andorra s’està posant al mapa de l’audiovisual, ens alegra que s’hi facin coses i beneficia tothom”.

tracking