Sant Julià farà la producció de l’ENA

L’auditori Claror s’afegeix al teatre de les Fontetes com a segona seu per a les estrenes

49086.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una col·laboració que ahir quedava formalitzada en el conveni signat entre el cònsol menor lauredià, Julià Call, i la ministra de Cultura i presidenta de la Fundació ENA, Olga Gelabert. Un acord que estarà vigent durant un any, prorrogable, i que inclou també aspectes com que l’escenari del Centre Cultural i de Congressos lauredià, l’auditori Claror, serà una de les seus de les estrenes i produccions de l’ENA; l’altre seguirà sent, com fins ara, el teatre de les Fontetes. L’acord rubricat és un primer pas per expandir l’ENA a escala nacional, van informar des de Govern, un projecte presentat al 2007, amb el comú de la Massana, el ministeri de Cultura i la Fundació Crèdit Andorrà com a patrons del que va néixer amb vocació d’esdevenir centre dramàtic nacional. La col·laboració del comú lauredià amb la fundació passa també per la cessió dels espais d’assaig per a les produccions i una zona de magatzem on es podran guardar les escenografies dels diferents projectes que es posin en marxa. També s’encarregaran de la confecció de tot el material promocional de les obres programades, de coordinar assaigs i reunions, de les demandes de pressupostos per a vestuari i escenografia i de la gestió de la venda d’entrades. Sant Julià posa a disposició de l’ENA, doncs, l’equip encapçalat per Laura Roigé com a cap de l’àrea de cultura comunal. Un treball que, de fet, han assumit des de fa un temps, encara que ara hagi quedat fixat sobre el paper. “És lògic que així sigui, perquè té un nom en l’àmbit escènic del país i no ens sorprèn que hagin pensat en ella per col·laborar-hi”, va argumentar el conseller de Cultura, Josep Roig, qui es va mostrar “molt content, molt satisfet” amb la col·laboració que ahir es feia pública. Una incorporació, com a socis col·laboradors amb espais i logística però sense fer-hi aportacions econòmiques en metàl·lic, que Roig va qualificar com a “lògica per a qualsevol que tingui responsabilitats en l’àmbit cultural”. S’han incorporat, va assegurar, “perquè creiem en el projecte de l’ENA i perquè estem convençuts que s’ha de desenvolupar en l’àmbit nacional, per això volem aportar el nostre saber fer”. L’Escena Nacional inicia així públicament un procés de redefinició i reorganització, després que l’anterior directora artística, Irina Robles, decidís renunciar al càrrec. Amb tot, l’ENA ha seguit en marxa i anuncia en breu la presentació del cartell de funcions per a la temporada.

tracking