Reportatge

Esperit d'experimentar

Divendres vinent aterra al teatre Comunal la tercera temporada de ‘Clown Palace’, la singular ‘performance’ multimèdia pensada per a un públic amb ganes de sensacions diferents, en una obra amb una idea més “evolucionada” que la dels espectacles previs.

Esperit d'experimentarFacebook

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El teló s’apujarà novament divendres vinent per oferir el singular espectacle Clown Palace, la performance multimèdia amb figures de pròtesi, projeccions de vídeo en directe i imatges stop-motion en una pantalla semitransparent amb dansa en directe. Serà el tercer any de representacions i el primer que es realitzarà al teatre Comunal d’Andorra la Vella després de l’inici a les Fontetes de la Massana.

Per a les nou sessions programades entre el 19 i el 27 d’agost hi haurà canvis importants en l’espectacle, els quals han permès fer una creació més “madura” respecte als dos anys anteriors. Gràcies a l’experiència passada, les incorporacions realitzades a l’equip, amb un total de 15 persones treballant en l’obra, i el feedback rebut d’altres anys, el projecte de Clown Palace ha pogut evolucionar, sempre conservant l’essència experimental de l’espectacle i el circ en miniatura d’Alexander Calder que ho inspira tot. Així ho explica el seu pare, Daniel Arellano, que veu com la principal diferència d’aquest any respecte dels anteriors és que “hem escoltat el públic i estem molt contents de presentar una versió actualitzada de l’espectacle”.

El canvi de disfresses, d’ubicació i de cançons són les novetats principals que veuran els espectadors respecte de les anteriors versions de l’obra. “Són aspectes importants perquè és un projecte viu, una performance que a banda que és en directe, és molt didàctica”, explica el creador, a qui li agrada descriure la idea bàsica de l’espectacle com a “cinema en directe”. Sobretot, però, indica que aquest és un projecte “molt experimental”. De fet, exposa que “s’hi ha d’anar amb l’esperit d’experimentar amb l’audiovisual. És cinema en directe, pot passar qualsevol cosa”. Tot i que l’acte està guionitzat, remarca que “hi ha sempre pas a la improvisació i a jugar amb el públic”. Pel que fa a la banda sonora, serà novament a càrrec del canadenc James Atin-Godden, amic d’Arellano, de qui indica que la seva col·laboració fa que “el projecte vagi creixent i evolucionant més”.

Una vegada l’espectador hagi acabat d’experimentar les 12 cançons dividides en dos actes que conformen Clown Palace, serà el moment per al feedback, previst en cinc de les nous sessions, malgrat que Arellano aclareix que el públic “té tota la llibertat de fer-ho en qualsevol sessió si està interessat a parlar amb nosaltres”. Després de cada acte, els actors compartiran amb el públic les sensacions. “És molt enriquidor perquè et diuen què els ha agradat, què no o què els ha faltat entendre. Serveix per construir i madurar el projecte”, assenyala, tot recordant que en altres anys ha funcionat bé per evolucionar fins a l’actual espectacle.

Caixa inversa

Una de les novetats que també incorpora el Clown Palace d’aquest any és que és gratuït i en sortir cadascú abona, si ho creu necessari, la voluntat. “L’avantatge és que es pot veure les vegades que es vulgui i repetir perquè no s’ha de pagar”, indica el creador, que recorda altres anys a la Massana en què potser suposava més “límits” a l’hora de pensar si anar-hi o no. “Hem decidit canviar la mentalitat i llançar-nos a la piscina”, explica. El fet d’entrar al programa de la capital iberoamericana de la cultura ha permès que l’espectacle sigui de lliure accés, amb un límit d’aforament de 247 persones que seran acceptades per ordre d’arribada. La subvenció de Govern, afegit a col·laboracions del comú d’Andorra la Vella, Pyrénées, Líquid Dansa i el Cineclub de les Valls, també han fet que sigui possible aquesta entrada gratuïta a l’espectacle.

Segona immersió

Paral·lelament, Arellano explica que ja estan treballant en un altre projecte audiovisual, que “donarà més joc al públic a interactuar amb la performance”. Tot i això, resta temps per poder veure aquesta segona immersió. “Quan vam estrenar Clown Palace, fa dos anys, ja vam començar a treballar en aquest altre espectacle, i calculo que encara en queda un o dos més per poder-lo portar als escenaris perquè hi ha molta feina a construir i programar”.

tracking