art
Bosque inicia la major obra mural exposada al país
El mural hiperrealista, de gairebé 400 metres, estarà just al darrere de la façana del comú d'Andorra la Vella
La pintora hiperrealista Samantha Bosque, ex representant d'Andorra a la Biennal de Venècia, juntament amb el cònsol menor d'Andorra la Vella, Marc Pons, han presentat, aquesta tardael mural hiperrealista de gairebé 400 metres quadrats que Bosque està creant just al darrere de la façana del comú d'Andorra la Vella. En aquest sentit, Pons, que ha remarcat que "estem davant l'obra mural més gran exposada a Andorra", ha explicat que aquest mural s'inclou dins les diferents accions urbanes que pretenen "millorar la imatge de la parròquia a través d'aquelles façanes, que fruit de la planificació urbanística dels darrers 40 anys, són molt visibles i afecten l'embelliment". A més, ha recalcat que la zona escollida no ha estat aleatòria, ja que tal com ha precisat, el passatge Molines "és l'indret més fotografiat de la parròquia i un lloc de pas obligat". Per la seva banda, Bosque ha detallat que el mural segueix la tècnica 'trompe-l'oeil', mitjançant la qual s'aconsegueix que el vianant que contempla la pintura tingui la mateixa vista d'allò que hi ha justament al darrere de l'edifici, en aquest cas la plaça Príncep Benlloch. Tot i reconèixer que "depenc molt de les inclemències meteorològiques", Bosque s'ha mostrat confiada que l'obra podrà estar finalitzada a finals d'octubre.
Segons ha explicat Pons, aquesta pintura s'inclou dins les diferents mesures urbanes que s'han engegat des del comú amb l'objectiu de "millorar la imatge de la parròquia a través d'aquelles façanes, que fruit de la planificació urbanística dels darrers 40 anys, són molt visibles i afecten l'embelliment".Quant a la façana en qüestió, Pons ha posat en relleu que "el passatge Molines és l'indret més fotografiat de la parròquia i, a més, és un lloc de pas obligat, ja que és l'entrada cap al centre històric". Pons també ha detallat que coincidint amb el nomenament d'Andorra la Vella com a Capital Iberoamericana de la Cultura, s'ha volgut promoure la creació d'una obra que permeti recordar aquesta fita. "S'ha creat amb uns materials resistents que garanteixen, com a mínim, els 10 anys de durada", ha admès.
Per la seva banda, Bosque ha explicat que el mural segueix la tècnica 'trompe-l'oeil', mitjançant la qual s'aconsegueix que el vianant que contempla la pintura tingui la mateixa vista d'allò que hi ha justament al darrere de l'edifici, en aquest cas la plaça Príncep Benlloch. Precisament, Bosque ha detallat que aquesta iniciativa, "que permet apropar l'art més enllà dels museus i donar vida als entorns urbans", s'està imposant en moltes ciutats a escala internacional. Quant al repte que suposa treballar amb una superfície de dimensions tan grans, la pintora ha reconegut que "per tal d'evitar el pànic, el que vaig fer des d'un inici va ser imaginar que faria 350 obres d'un metre quadrat, en comptes d'una sola de 350". Tot i reconèixer que "depenc molt de les inclemències meteorològiques", Bosque s'ha mostrat confiada que l'obra podrà estar finalitzada a finals d'octubre.