museologia
75.000 euros d'Andorra Telecom per a les pantalles interactives del Thyssen
El vol apropar l'art sobretot a la gent jove i donar la possibilitat als visitants d'ampliar la informació sense entrar en la monotonia
El Museu Carmen Thyssen Andorra ha arribat a un acord amb Andorra Telecom pel qual l'empresa aportarà aquest any 2017 el cost de quatre pantalles interactives que ascendeix a 75.000 euros. A més, s'estudia la continuïtat d'aquest patrocini, ja que “els valors de tecnologia, joventut i difusió de la cultura que hi ha darrere del projecte són compartits”, segons ha exposat el director general d'Andorra Telecom, Jordi Nadal.
El director artístic del museu, Guillermo Cervera, està convençut que un museu no s'entén sense una part educativa que ajudi a ampliar l'experiència, i per tant, hi haurà 23 obres de les 26 exposades que tindran a la seva cartel·la una marca de suport digital sobre la qual es podrà clicar per conèixer la relació amb altres obres que formen part del museu o de la col·lecció Thyssen. A més, permetran un 'zoom' amb un grau de detall molt elevat.
Una de les pantalles estarà ubicada a l'espai 'Edu Carmen Thyssen' i es podrà moure per totes les sales, i girar per fer-la accessible a qualsevol tipus de persona.
Cervera i la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, han coincidit a destacar que les noves tecnologies permetran enriquir l'oferta cultural i donar l'opció als visitants d'apropar-se a l'art d'una manera més didàctica.
En aquest sentit, la ministra ha anunciat que abans d'un mes i mig presentaran un nou pla de museus que incorpora les noves tecnologies en molts dels espais museístics del país. Així doncs, aprofitaran el que han après amb les fórmules aplicades al Museu Thyssen, ja que és la primera vegada que s'introdueixen les tecnologies en un museu d'Andorra, per encabir-les en la resta de la xarxa, tot i que s'han de valorar els recursos econòmics.
Dins la modernitat del museu, el seu director artístic també ha destacat les audioguies incorporades en l'entrada amb textos de tretze obres, que tindran una durada d'un minut i mig, i permetran endinsar l'espectador en l'obra i evitar posar textos en les cartel·les. Estarà disponible en català, castellà, anglès, francès, alemany i rus.