Música

L'Escolania, l'ONCA i un toc especial

El ‘Rèquiem’ interpretat per les dues formacions omple tres quarts del Centre de Congressos

L'Escolania, l'ONCA i un toc especialXavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) reprenia ahir al vespre el paper que li pertoca, experiments i col·laboracions al marge, per interpretar amb l’Escolania de Montserrat el Rèquiem de Mozart. Una producció amb la qual duen a terme una gira per Catalunya i amb la qual ahir omplien al voltant de tres quartes parts de l’aforament del Centre de Congressos.

El concert –en l’afortunada línia que comencen a prendre els actes culturals: començar a una hora prudent per no restar hores al descans– va oferir l’oportunitat de gaudir d’un Rèquiem especial. Les veus de l’Escolania, veus blanques, aporten un caràcter molt especial, com es va fer palès. Veus amb harmònics nets i naturals –sota la direcció de Llorenç Castelló– que ofereixen una qualitat i projecció diferent a la de la mateixa obra interpretada, com és habitual, per un cor adult.

La gira conjunta, que va començar al Palau de la Música i que després d’Andorra anirà a l’Auditori de Sant Cugat, per acabar a l’abadia de Montserrat, era una assignatura pendent, un desig que ha trigat temps a poder-se complir, va explicar Gerard Claret, director artístic de l’ONCA, abans del concert. “Vam col·laborar fa molts anys i sempre ens havia quedat el neguit de tornar a actuar plegats; per fi ara es van ajuntar els astres per permetre-ho”, va dir.

Triar el Rèquiem respon a la necessitat de fer un plantejament artístic atractiu i que es correspongui amb l’esperit formatiu, pedagògic, del cor infantil montserratí.

Pel que fa a l’orquestra, es va adaptar a la formació que Mozart va pensar per al Rèquiem, segons va explicar Claret, una formació “que va més enllà de la de cordes, amb clarinets molt de l’època del compositor, però que encara no és la clàssica formació d’orquestra clàssica amb 45 músics”.

tracking