Reportatge
I Férriz, per tancar la biennal
A setmana i poc del tancament de la segona biennal Land Art Andorra, el seu principal artífex, Pere Moles, es mostra satisfet amb els resultats i la repercussió. Més encara amb la guinda del pastís: Isak Férriz signa l’audiovisual resum de la biennal, ‘L’Odissea’.
Impossible de quantificar quina serà la quantitat de persones que s’han convertit en espectadors de la segona biennal Land Art Andorra: les obres, a excepció de les de l’antiga fàbrica de llanes escaldenca, estan instal·lades en plena natura i hi ha gent que s’apropa conscientment i molts que s’ho troben enmig d’una passejada per la muntanya, recorda Moles. Però el que sí que pot mesurar, diu, i fer-lo assegurar que “no puc estar més content” és la repercussió que ha obtingut la cita d’art i natura en xarxes socials i mitjans de comunicació forans. “Veiem per exemple la quantitat d’imatges que es pengen diàriament a Instagram i hi ha milers d’impactes”, apunta Moles.
A banda, la repercussió en mitjans de fora del país, especialment pel que fa a l’obra de Marc Sellarès a la tartera del Carroi, Som, una intervenció realitzada amb la intenció de fer un crit d’alerta sobre la situació dels desplaçats per les guerres i la fam. L’obra de Sellarès va ser filmada des d’un helicòpter només fa un parell de dies per un equip de Movistar Plus, explica Moles. “Se n’ha parlat molt fora d’aquí”, insisteix. Així, Televisió de Catalunya va dedicar un reportatge a l’obra de l’escultor i bomber barceloní (és de Sant Salvador de Guardiola). I també mitjans escrits com El País n’han parlat.
A la biennal li queda encara, però, ser coronada amb la guinda. La hi posarà l’actor i director andorrà Isak Férriz, autor del curtmetratge que servirà com a recordatori en imatges del que ha estat aquesta segona proposta al voltant de l’art i la natura que engega l’empresa de Moles, Reunió de Papaia. “No volíem un audiovisual a l’ús, sinó una cosa més original, quelcom que funcionés com a memòria de la biennal però que al mateix temps també fos una obra que hi participa”, apunta Moles. Així que quan van rebre la proposta realitzada per Férriz a través de la seva empresa, Las Producciones de Rupert –recentment ha fet vídeos per a Lluís Cartes i Hysteriofunk, entre altres treballs–, l’impulsor de la trobada artística va pensar que L’Odissea –que així es titula, potser apuntant el camí per on va– es corresponia perfectament amb el concepte desitjat.
Ara per ara estan començant a editar i la part musical està en procés de composició, amb la perspectiva que estigui llest per a l’estrena coincidint amb la cloenda de la biennal, divendres de la setmana vinent. El que no està clar encara és de quina manera i en quin lloc s’estrenarà.
El treball audiovisual no recollirà de manera exhaustiva totes les peces que han format part de la biennal, “no serà exhaustiu, però aquesta tampoc no era la idea”, diu Moles.
Les instal·lacions començaran a desmuntar-se a partir del 28, dia que també tancarà les portes la fàbrica de llanes, un emplaçament amb què Moles confessa haver quedat absolutament encantat.