Reportatge

Un collage cromàtic per generar emocions

L’artista francès Monsieur Térez realitza ‘Madame Anna’, la seva segona obra al Principat, en una de les parets del pàrquing del Prat del Roure d’Escaldes-Engordany. La creació és una interpretació simple del dibuix i un tribut a la patrona de la parròquia.

Un collage cromàtic per generar emocionsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’artista francès Monsieur Térez, conegut per les obres en zones públiques i plenes de diferents colors, també ha deixat empremta al Principat. Ho ha fet a través d’un collage ple de vitalitat cromàtica que pretén despertar un sentiment positiu i alegre cada cop que els ciutadans passin per davant d’una de les parets de l’aparcament del Prat del Roure d’Escaldes-Engordany. Aquesta vegada, l’artista francès ha escollit la parròquia d’Escaldes per estampar Madame Anna, en honor a la patrona de la parròquia.

Térez s’inspira en les formes dels dibuixos dels nens però aportant-hi una visió adulta. Un estil que ell defineix com tranche de patate o rodanxa de patata (amb referència al tipus de figures que els nens dibuixen quan intenten recrear la cara d’algú). Plasma a les seves obres una visió simple del dibuix perquè sigui el mateix públic qui desperti els seus sentiments positius. L’obra està personificada amb colors vius i uns ulls i una boca de poliestirè reciclat, en la línia amb la resta de les seves obres presents a França. L’artista, que combina l’art amb l’espectacle, vol atreure l’atenció dels vianants de la parròquia.

A la recerca d'emocions

“No busco especialment donar un missatge explícit. Abans pretenc que el públic trobi una emoció a l’hora de veure l’obra”, explica l’artista francès, que a més no ha passat desapercebut. Ha vestit uniformes en la mateixa línia que els seus collages, amb vestits rosa i blau i una màscara d’ulls grossos. “L’art s’ha relacionat cada cop més amb l’actualitat, amb un to polític i crític, però el meu és més lúdic i emocional”, afegeix. A banda de la gamma cromàtica, les obres de Monsieur Térez es caracteritzen per la curta durada en el temps. “Són projectes que no perduren gaire en el temps. La perennitat s’acostuma a imposar en un espai de manera durable però jo prefereixo fer obres que romanguin a l’espai durant cert temps i que es puguin treure quan la gent ja en tingui prou de veure-les”, manifesta Monsieur Térez. Sobre la seva filosofia d’art al carrer, l’artista francès hi afegeix que parteix de l’existència, que és “el principi de de la base de les obres”. La seva intervenció consisteix a introduir un element plàstic per “modificar un objecte ja existent al paisatge”. Destaca que es dedica més a l’escultura que no pas a la pintura. “L’escultura realitzada no és un nou element a l’espai, sinó una transformació de l’espai original”, afirma Monsieur Térez. Les modificacions que fa dels indrets les qualifica com “interferències plàstiques”.

És el segon cop que Monsieur Térez realitza una de les seves obres d’art al Principat, ja que anteriorment havia participat a la segona Biennal Andorra Land Art amb l’obra Mémoire d’un arbre. Reconeix que cada cop que ve a Andorra se sent “impressionat” perquè és “una ciutat gran enmig d’una muntanya”. “És màgic”, assegura. “La presència del cel és aclaparadora i tot això per a mi és un nou context”, afirma. L’artista recalca que habitualment, quan presenta les seves obres en un indret, mai en fa d’una sola. Per aquest motiu, més enllà de la seva participació en la Biennal, el creador francès ha realitzat aquesta nova creació que tindrà una durada més aviat curta però alhora molt intensa.

Un collage cromàtic per generar emocions

tracking