Iniciatives

Recala al país la nova editorial Santa Guadaña, impulsada pel dibuixant Martín Blanco

Recala al país la nova editorial Santa Guadaña, impulsada pel dibuixant Martín BlancoX.PUJOL

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Amb el nom, paga: un segell que desembarca al panorama editorial batejant-se Santa Guadaña deixa ben palès a què es dedicarà. L’artista visual Martín Blanco, argentí establert a Andorra des de fa una dècada, i un compatriota, l’escriptor Gonzalo Ventura, impulsen una editorial que a tall de presentació treu els dos primers títols, Carnaval de Sangre i 3 dies. El projecte es presentarà dimarts, a les 20.30 hores, a La Fada Ignorant.

El projecte, fundat a Buenos Aires, centrarà les seves publicacions en el gènere d’horror, misteri i ciència-ficció que han conreat els ara editors des de fa més d’una dècada. Entre els arguments que han fet decidir Blanco i el seu soci a endinsar-se en l’aventura editorial hi ha el de gestionar per si mateixos els drets econòmics que generi la seva obra, va explicar Blanco al Diari el passat mes d’octubre, quan el segell feia els primers passos. És a dir, consideren que treballar per a

una editorial que deixa a les mans de l’autor a penes un deu per cent dels possibles guanys els sembla un negoci pobre, situació que els fa defensar l’autoedició i l’autogestió.

3 dies, de Ventura, va ser el primer llibre llançat pel segell. Una novel·la d’horror que en poc temps esgotava la primera tirada i un any després venia els drets perquè la història arribi al cinema. Més endavant van posar al mercat Carnaval de sangre, una antologia que recull contes de diversos autors, entre els quals els dos socis de l’editorial. Novament una proposta literària amb la qual negocien les opcions que tres dels relats serveixin de base per a un guió cinematogràfic. Actualment preparen el tercer llibre, Italparka, una nova antologia d’horror, en aquest cas amb totes les narracions ambientades a parcs d’atraccions.

tracking