escenaris
La cort laurediana del faraó
Andorra Lírica tanca la tercera temporada amb una sarsuela que incorpora un elenc majoritàriament de país
L’antic Egipte, un general victoriós al camp de batalla però impotent per altres guerres, una donzella que espera deixar de ser-ho ara que s’ha casat i un esclau apetitós però que vol mantenir-se cast. Aquests són els personatges de La corte de Faraón, opereta bíblica estrenada el 1910, amb llibret de Guillermo Perrín i Miguel de Palacios i música de Vicente Lleó, amb què Andorra Lírica tancarà la tercera temporada. Els dies 12 i 13 de maig a l’auditori Claror. Un espectacle que la directora del muntatge promet apte per a tota la família, malgrat la temàtica innocentment picant, i que posarà damunt de l’escenari lauredià un bon grapat d’artistes –professionals i amateur– del país. Entre ells, l’actor Joel Pla (l’Andi del Club Piolet), que debutarà com a tenor còmic, o el fins ara cantat de copla Francisco Amat.
El de La corte de Faraón serà un elenc molt andorrà pel qual desfilaran no sols els dos noms esmentats, sinó que sumaran nou els personatges secundaris interpretats per gent de casa. Guillem Forné tornarà a tenir un rol solista en un muntatge d’Andorra Lírica, l’actor Pere Tomàs també s’hi incorpora, així com Rebeca Roger, Marie France Dejean, Gala González i Raquel Fernández, encarregades d’interpretar les quatre vídues que aconsellen en els deures i drets maritals la jove protagonista, Lota, personatge que interpreta la soprano també andorrana Jonaina Salvador, que assumeix com en els muntatges anteriors d’Andorra Lírica el rol principal. També del país són els cors: torna a l’escenari el recentment creat cor líric, impulsat i dirigit per Salvador, que també assumeix la part docent, i s’hi suma el cor del col·legi María Moliner, dirigit per Eva García. Com ha estat habitual en altres muntatges, l’Esbart Laurèdia completa l’espectacle amb les coreografies. Per gestionar el conjunt, la direcció general i artística de Salvador, mentre que la musical estarà a càrrec de Daniel Casanova, i l’escenografia, de Rafael Miralles, un dels més veterans del muntatge, amb mig centenar de sarsueles a l’esquena.
Però a Salvador, que ha portat uns 1.500 espectadors a les quatre funcions dels dos espectacles anteriors, segons dades del conseller de Cultura, Josep Roig, li fa particular “il·lusió donar sortida” al talent del país. Per això va dur Pla a implicar-s’hi, un Pla que ahir va reconèixer que és una aventura “excitant” de la qual confia sortir-ne ben parat havent tingut la jove soprano andorrana com a mestra de cant. No calen qualitats vocals excepcionals ni un gran esforç tècnic, va aclarir ella, per a un paper (ell és el Casto José) que reclama més dots còmiques que cantores.
Molt teatral
Aquest aspecte de l’obra triada, la teatralitat –hi ha molt de diàleg– fa que la impulsora d’Andorra Lírica commini els no iniciats en el món de l’òpera a assistir-hi. És hora i mitja d’un espectacle divertit i més accessible que una òpera pura i dura.
L’espectacle s’escenificarà dissabte dia 12, a les 20.30 hores, i diumenge 13 a les 18 de la tarda, com en ocasions anteriors.