reportatge

Ivan Lira fa el milió a Instagram

A euro per seguidor, Ivan Lira seria un home ric. Però no, tenir un milió de seguidors a Instagram li reporta beneficis però sense anar tan lluny, encara que “m’hi guanyo la vida”, reconeix. A banda, l’orgull de posar-se a l’alçada d’instagramers forans.

Ivan Lira fa el milió a Instagram

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Precisa Ivan Lira –nom de guerra d’Ivan Almendros, ex-Quelcom– que no està tan lluny de les xifres de seguidors que ostenten quests youtubers i altres influencers de les xarxes que són molt populars a Espanya i han decidit traslladar-se a residir al Principat. Fins i tot aquest Lolito Fernández que es va convertir en trending topic de Twitter després d’anunciar el canvi de residència. “Però jo soc el primer andorrà que se’ls atansa” i realment poc el separa d’ells, assegura.

Lira exposa algunes de les estadístiques que apuntalen el ressò que va aconseguint: en un sol dia, divendres passat, se li van afegir 7.000 seguidors; algun dels últims vídeos que ha pujat a Instagram han aconseguit 600.000 visites també en un període curtíssim de temps, “i això és impressionant”, considera. A banda, amb el temps i una mica d’esforç per fer relacions socials ha anat aconseguint que altres instagramers l’esmentin, multiplicant exponencialment la seva promoció.

Del milió de seguidors que suma l’andorrà, aproximadament 600.000 són usuaris que es connecten des de territori espanyol; la resta, llatinoamericans: a l’Argentina, per posar un exemple, hi ha 120.000 persones que el segueixen.

També està en altres xarxes, però no de manera tan destacada: a YouTube té uns 70.000 seguidors.

La clau? L’humor. Haver aconseguit connectar amb els temes més en voga i fer-ho des del vessant humorístic marca de la casa. El vídeo que prepara, anuncia, recuperarà el trending topic de Lolito Fernández i altres influencers que han encès les xarxes després d’anunciar el trasllat per pagar menys impostos. “Jo ho faré a l’inrevés, seré un youtuber andorrà que decideix marxar a tributar a Espanya ara que ja té molts seguidors”, perquè això, canviar de residència, és el que fan els youtubers quan assoleixen la glòria, ironitza.

Les paròdies de Lira (com abans les de Quelcom) no troben cap tema capaç d’aturar-les: riuen de les cançons populars, de la publicitat, de l’esport, de la política internacional –quina gran pèrdua també per a ell no comptar més amb les frases de M. Rajoy–, de les bodes reials o de la compareixença de Marc Zuckerberg davant el Congrés nord-americà. Últimament juga sobretot amb els doblatges, aprofitant els seus dots com a imitador. Amb un humor que es mou entre la fina ironia, l’absurd i, per què no, de tant en tant frega la pura grolleria.

Monetitzar

No s’està forrant, assegura, “però em guanyo la vida”. El gruix dels diners a les xarxes està en el terreny dels videojocs, més que en l’humor, apunta. “Però la meva idea és monetitzar-ho”, sobretot ara que Instagram anuncia una plataforma per fer la competència a YouTube, “així que podré fer vídeos més llargs”, més en la línia dels que ja havia realitzat amb Quelcom.

De la publicitat va obtenint uns quants diners: “Les empreses confien en la publicitat que poden fer a les xarxes socials.” De moment, les andorranes, menys. “Aquí tinc la percepció que arribem una mica tard a tot arreu” i els que saben llegir les tendències “saben que ara el negoci és a Instagram”, tot i que el fenomen encara és molt recent. Però Lira confia treure’n la seva part, “després de tot fa anys que estic picant pedra”.

tracking