reportatge

L'art, prop de la gent

Ahmed Keshta prepara una exposició que presentarà a Abu Dhabi. L’artista egipci portarà als Emirats Àrabs el seu art conceptual, basat en “materials humils” com ara penjadors, llapis, CD o rotlles de paper tèrmic, amb els quals reflexiona sobre el capitalisme.

L'art, prop de la gentARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’art conceptual, de vegades, es troba molt lluny de la comprensió del públic. Algunes obres són massa abstractes perquè la gent pugui gaudir-les i els museus d’art contemporani s’omplen d’habitacions completament blanques, escultures sense forma i obres que per molt que es contemplin, continuen sent molt difícils d’interpretar.

En un món artístic que és de vegades tan complex, Ahmed Keshta vol apropar-se amb la seva obra. L’egipci vol que la gent comprengui tot el seu significat: “El missatge ha de ser directe, jo no vull presentar una obra i després haver de publicar un llibre explicant-la”.

Keshta viu a Andorra des de fa anys. Per aconseguir que el públic es senti prop de la seva obra, utilitza el que ell anomena “materials humils”, com penjadors, CD o llapis: “Una escultura no és bonica perquè el material del qual està feta prové de la lluna”. Així doncs, Keshta manté els materials que utilitza tal com els troba, sense modificar la seva forma, perquè “si agafo un penjador i li canvio la forma, deixa de ser un penjador”.

Aquesta manera de treballar li ha portat a haver d’anar a la sala d’una galeria a muntar l’obra in situ. Assegura que alguna vegada això ha suposat un problema per a alguns galeristes, però “la limitació fa la diferència i li dona bellesa a l’obra”.

Keshta va participar a l’Andorra Shopping Festival el 2014 amb una escultura gegant d’una màquina de cosir. L’artista es troba molt a gust vivint al Principat perquè diu que té un ambient perfecte per a ell, lluny de l’estrès de les grans capitals i prop de la muntanya. El seu pròxim compromís és una exposició a l’Abu Dhabi Art Fair, on tractarà de fer arribar els missatges de les seves obres d’una forma estètica i propera amb el públic: “A l’art conceptual li falta una mica d’estètica, aleshores es tracta de trobar la bellesa en el missatge que vull transmetre amb les obres”.

Keshta és un escultor que sap que l’important no és el material amb el qual està feta l’obra: “en una frase que està ben escrita i té sentit, ningú es fixa en el tipus de tinta”.

tracking