Reportatge
Teatre i convivència
L’Animal Escola Teatre ha organitzat, per primera vegada, unes colònies de convivència i aprenentatge de teatre per a joves d’entre 13 i 16 anys. Des de dilluns i fins avui un total d’onze persones han gaudit de classes i activitats lúdiques en un entorn de natura.
Al llarg d’aquesta setmana, la casa de colònies Ridolaina, a Bellver de Cerdanya, ha estat la llar del teatre. Des de dilluns passat i fins avui, 11 nens d’entre 13 i 16 anys han après teatre i han fet amics gaudint de les colònies organitzades per L’Animal Escola de Teatre.
En un entorn propici per a l’ensenyament i l’entreteniment, els joves han tingut l’oportunitat no només d’adquirir coneixements i millorar el seu nivell d’arts escèniques, sinó també de gaudir d’una setmana plena de diversió i jocs. Irina Robles, la directora de L’Animal Escola de Teatre, incideix en aquest fet, ja que al cap i a la fi són nens: “No hem fet només activitats de teatre, també hi ha hagut temps de jocs perquè la canalla s’ho passés bé. Per exemple, a la casa tenim una piscina i molts dies fèiem jocs d’aigua per refrescar-nos.”
Aquesta és la primera vegada que L’Animal Escola de Teatre organitza aquestes colònies, i en general estan molt satisfets amb el nombre de participant i amb com s’ha desenvolupat la setmana de convivència amb ells. De fet, la directora manifesta la seva intenció de tornar a organitzar-les l’any vinent: “estem molt contents amb l’experiència perquè els nens s’ho han passat molt bé. La idea és repetir més anys, fixar un calendari per a l’any vinent i tornar a fer-ho”.
El fet de desenvolupar aquestes colònies en plena natura contribueix a millorar l’expressió creativa dels nens: “La casa és ideal perquè té molts espais per fer aquestes activitats”. Un espai perfecte perquè els alumnes no només aprenguin teatre dins de les classes, sinó que també puguin sortir i realitzar activitats creatives a l’aire lliure.
Els infants han gaudit de cinc hores de teatre diàries, alternades amb activitats lúdiques per jugar i divertir-se. Als matins, classes més teòriques (encara que també comptaven amb part pràctica) com ara tallers davant de la càmera, d’expressió corporal i d’escenografia per tal que adquirissin coneixements. A les tardes, els nens han posat en pràctica aquests coneixements amb exercicis de creativitat en els quals, fins i tot, han creat textos i els han representat amb l’ajuda dels consells i les tècniques que havien après al matí.
Estimular la capacitat creativa dels nens ha estat una de les prioritats d’aquestes colònies. Dins d’aquestes activitats a l’aire lliure que ha organitzat L’Animal Escola de Teatre es troben inclús dos curtmetratges que han gravat els mateixos alumnes al llarg dels sis dies que ha durat la seva convivència. També han desenvolupat uns espais de creació on els professors han preparat un espectacle juntament amb els alumnes amb la temàtica del “món dels somnis”. Alumnes i professors han representat aquest espectacle davant els pares per donar per tancada una setmana intensa d’aprenentatge i diversió.
Entre els alumnes que han gaudit d’aquestes colònies amb L’Animal Escola de Teatre hi ha hagut tant nens ja iniciats al món del teatre com altres que mai havien tingut contacte amb les arts escèniques. La directora, Irina Robles, apunta que aquestes colònies no només estan fetes per alumnes de la seva escola o nens als quals els agradi el teatre, sinó que també poden servir per iniciar-se a aquest món amb persones que senten una gran passió: “El nostre objectiu era tant descobrir el teatre per a alguns nens com fer un pas més per a altres que ja l’han descobert”.
El bon clima que s’ha respirat a les aules (i també fora d’elles) entre tots els alumnes de les colònies i els professors no només motiva L’Animal Escola Teatre a repetir, sinó que també és el motiu pel qual alguns dels xiquets s’iniciaran a les arts escèniques amb ells al nou curs a partir de setembre.