equipaments

Govern confia a les eines digitals la recuperació de visites als museus

Convocarà un concurs per dissenyar una plataforma on incorporar tota l’oferta cultural per posicionar-la frontera enfora i captar nous públics, diu

Govern confia a les eines digitals la recuperació de visites als museus

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Constatat el fet que els museus gestionats pel Govern porten una ratxa de descens continuat de visitants, el pla dissenyat per als equipaments confia a l’estratègia digital la tasca de posicionar-los dins del context internacional, fidelitzar el públic existent i captar-ne de nou, contribuint a l’augment del turisme cultural al país. Així ho reflecteix el plec de bases dibuixat per al concurs internacional que es convocarà per crear una plataforma que incorpori els productes culturals (més enllà dels museus, altres equipaments i oferta diversa). Un projecte que contempla un pressupost de partida de 84.590 euros.

La finalitat del concurs és l’elaboració d’una plataforma que faciliti l’accés a tota l’oferta patrimonial, amb portal web i aplicació mòbil, perquè per a una fase posterior queden aplicacions específiques de cada museu i expositors físics que oferiran als visitants aplicacions per consultar l’oferta cultural. Una plataforma que, matisa el plec de bases, ha de tenir la capacitat d’adherir-se i integrar-se amb altres “plataformes estratègiques”, com la web Agenda.ad. Creada, s’ha de dir, per intentar minimitzar l’habitual problema de la contraprogramació però que, també s’ha de dir, a penes ha tingut cap efecte positiu perquè els programadors continuen ignorant-la olímpicament, començant pel mateix ministeri de Cultura.

D’altra banda, la nova plataforma haurà de donar cabuda –en el que sembla una duplicitat precisament amb Agenda.ad– a tota l’oferta turística, esportiva, gastronòmica, comercial, etcètera. Així, el plec de bases estipula que la plataforma ha de permetre als diferents actius del país enviar continguts propis per ser promocionats per aquesta via (com a l’esmentada Agenda.ad).

Un aspecte en què el plantejament sembla diferir és en la informació sobre els projectes de recerca, les publicacions pròpies o les publicacions en què cada equipament estigui involucrat. Amb un apartat destinat de manera específica als investigadors, a banda de la informació adreçada a públic en general.

En paral·lel al portal web s’ha de posar en marxa una aplicació mòbil, en la qual prevaldran els continguts pràctics, amb la geolocalització com a un dels elements més importants, perquè permeti a l’usuari planificar i seguir les rutes que li interessin. A banda, ha de comptar amb un sistema d’alertes.

tracking