Reportatge
Es presenta 'Brujas', un projecte de sèrie rodada a Andorra
Segle XIV. Un seguit de desgràcies sembren la paranoia entre els veïns d’un poble pirinenc, que decideixen buscar “un culpable”: dones acusades de bruixeria.
Entre el juliol i l’agost en diversos escenaris andorrans es van gestar les primeres imatges de Brujas, projecte de sèrie de televisió, creació d’Agustí Franch, que ahir es van mostrar als cinemes Illa Carlemany. El teaser (tres peces d’uns sis minuts) és la carta de presentació per encetar el camí ambiciós i difícil que s’obre ara: intentar vendre la idea per tal que Brujas esdevingui sèrie de televisió. A més, teaser que és va enregistrar gràcies a una subvenció del ministeri de Cultura de 7.500 euros i que ha comptat amb elenc de luxe: els espanyols Charo López, María Adánez o Pedro Casablanc són alguns dels actors que hi apareixen. També hi ha participació del país amb Irina Robles, Marta Peregrina i Ona Valle. I, dèiem, d’Andorra són els escenaris. Es va rodar als museus Casa Rull i també a la Farga Rossell o en exteriors com el Coll d’Ordino o el Bony de les Neres. Andorra,deia Agustí Franch, “és un bon lloc per rodar una sèrie així”.
I què és Brujas? Explicat pel seu creador, és una història ambientada en un petit poble del Pirineu (no identificat) on un seguit de fenòmens inexplicables –malalties, males collites, animals apareguts morts– provoquen que els veïns s’entestin en buscar-ne un culpable. I els seus dits acaben assenyalant un seguit de dones del poble, las Brujas. El teaser presentat, en paraules de Franch, “té a veure amb l’argument però no necessariament el segueix. És una presentació de personatges, d’estil d’imatge, una mostra de com pot ser la sèrie.” Serà part destacada de la carta de presentació que s’usarà per tal de vendre la idea i aconseguir el finançament per executar-la, conjuntament amb el guió del primer capítol i tots els fils argumentals de dos possibles temporades. El cost de cada capítol podria rondar el milió d’euros, calculava el seu creador.
Darrere Brujas hi ha ganes i ambició. “Ara mateix comença la feina més feixuga i desagraida, trucar portes, intentar vendre-la”, apuntava el seu creador. Però el primer objectiu està clar: comptar amb el suport de Movistar, que aposta fort per la producció audiovisual. “És la primera opció perquè creiem que tracta les sèries millor que Netflix. Movistar aposta més per la qualitat”, va asseverar Franch.