Cinema

Adeu Nadal, hola cinema d'autor

El Cineclub de les Valls proposa una dieta amb cintes de qualitat que arrenca dimecres amb ‘Most Beautiful Island’

Adeu Nadal, hola cinema d'autor

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una espanyola sense papers a Nova York, el costat cruel de la ciutat, l’altra cara del somni americà. Aquest és el plantejament de Most Beautiful Island, la pel·lícula amb què el Cineclub de les Valls obre la programació dels mesos de gener i febrer, una ullada al cinema d’autor per desembafar-se de l’ensucrada cartellera comercial nadalenca. Amb projeccions que es traslladen novament a la sala d’actes del centre cultural la Llacuna a causa de les obres al Teatre Comunal. Sis cintes més s’afegeixen a aquesta primera, dirigida per Ana Asensio i que va rebre nominacions a festivals com l’Independent Spirit. Entre les propostes destaca –si més no per proximitat– Les distàncies, d’Elena Trapé, que es projectarà el 13 de febrer i que compta al repartiment amb Isak Férriz. Va rebre els premis a millor pel·lícula, millor direcció i millor protagonista femenina –Alexandra Jiménez– al Festival de Màlaga. I la crítica en va ressaltar ser un molt afinat relat generacional, “una pel·lícula real i trista com la vida mateixa”.

La producció hispanoargentina Mi obra maestra, de Gastón Duprat i que va rebre el premi del públic a la Seminci, és la segona programada per a aquest mes. Una història sobre l’amistat en què l’excusa narrativa està en la relació entre un galerista amb pocs escrúpols i un artista en decadència. La seguirà la francoitaliana Dogman, de Matteo Garrone. En aquest cas, un relat protagonitzat pel propietari d’una perruqueria canina en un bar­ri assolat per la delinqüència i en què l’actor Marcello Fonte és la peça clau, com li va ser reconegut al Festival de Canes o als Premis del Cinema Europeu. Per acabar el mes es projectarà El silencio de otros, d’Almudena Carracedo i Robert Bahar. En aquest cas, un documental que posa damunt de la taula una memòria, la de les víctimes de la dictadura franquista, contra el corrent que intenta silenciar-la.

El mes de febrer obrirà amb Den Skyldige (The Guilty), film danès signat per Gustav Möller. En aquest cas, un thriller que va ser reconegut amb el premi del públic del Festival de Sundance, entre altres guardons i nominacions al llarg de l’any passat. Se centra en la història d’un policia suspès de servei que inicia la recerca d’una dona desapareguda.

Després de Les distàncies, Ramen Teh (Una receta familiar), d’Eric Koo i produïda a Singapur, tancarà la programació.

tracking