Programació
Tricicle recalarà a la capital amb 'Hits', la presumible darrera gira
Sílvia Marsó debutarà al país amb un musical
La presenten com a gira de comiat i previsiblement serà així. Per si de cas, aconsellava Jan Cartes, cap de Cultura d’Andorra la Vella, millor no faltar a aquesta possible darrera cita de Tricicle a l’escenari del Centre de Congressos. Venen amb Hits, el 10 d’abril, convertits en estrelles indiscutibles de la 54a edició de la Temporada de Teatre que organitzen la capital i Sant Julià de Lòria. Un cartell pel qual desfilarà una altra veterana de l’escena (i la televisió: va començar en el mític Un, dos, tres...): Sílvia Marsó. És la intèrpret, a banda de productora, de 24 horas en la vida de una mujer, musical de petit format basat en un text de l’austríac Stefan Zweig.
A la cartellera que s’allarga d’aquí fins al juny destaca també la (confiem) consolidació del Festival de pallasses (2.0 que es diria). Encara amb la programació per dissenyar, però ja amb dates: 9, 10 i 11 de maig. I amb el teatre Comunal com a epicentre, reobert després de les reformes. Potser hi haurà més escenaris: la vallesana té carta blanca per aixecar el festival com li plagui, va assegurar ahir el conseller de Cultura i cònsol menor, Marc Pons.
‘Alba’, dimecres vinent
La programació arrenca dimecres dia 30 al Claror lauredià, amb la ja anunciada Alba (o el jardí de les delícies), coproducció de l’Escena Nacional d’Andorra (ENA) amb el TNC, el Temporada Alta –dos escenaris per on ja va passar– i la sala Atrium. Una obra “poètica, atractiva i en un llenguatge proper”, la va definir la cap de Cultura de Sant Julià, Elisenda Palomares, en una presentació en què el conseller, Josep Roig, va recordar que serà una de les últimes en què participi com a tal: presentarà la renúncia al març, per estar disponible per a la contesa electoral.
També serà el Claror l’escenari que trepitgi Marsó, el 21 de febrer.
Un muntatge que va guanyar el premi BroadwayWorld com a millor espectacle musical de petit format i que narra una “història trepidant”, promet Palomares, que traslladarà l’espectador al casino de Montecarlo per endinsar-se en la història d’amor entre una dona i un home jove.
La següent proposta de la part laurediana del cartell arriba en col·laboració amb l’ambaixada de França: Bazajet, el 12 de març, amb text de Racine i trama ambientada en un harem del Bizanci del segle XVII. Trama política i amorosa entrelligades.
La programació laurediana tanca amb Kassandra, muntatge de Sergi Belbel sobre un text de Sergio Blanco que recupera el personatge de la tragèdia grega, però portat als temps actuals i reconvertit en una migrant transexual a la qual dona vida Elisabet Casanovas (rostre popular des del seu pas per Merlí).
Tricicle obrirà, a l’auditori del Centre de Congressos, la part de la programació que correspon a Andorra la Vella. El 10 d’abril. Tornen a un escenari –o quasi, aleshores era l’antic espai– per on ja van passar el 1984 amb el seu segon espectacle, Èxit, va recordar Cartes. A Hits, com el nom anuncia, el trio recupera alguns dels gags més populars.
Passat el Festival de pallasses –la programació tindrà presentació pròpia–, i novament al Comunal, espai per al teatre de casa: An-danda-rà presenta Garses, amb tres funcions. La companyia andorrana –“com si fos resident del Comunal”, va destacar Cartes– posa en escena un text sobre l’amistat de Jorge Roelas.
LES OBRES, EN CURS I ES FARAN PER FASES
Les obres al teatre Comunal “segueixen el seu curs”, va assegurar Pons, encara que l’adjudicació dels treballs hagi hagut de ser només parcial per falta de concurrència al concurs. Així que s’enllestiran per fases. De moment s’ha adjudicat la part que correspon a les butaques, els telons i la boca de l’escenari. En una segona fase es millorarà la climatització i els accessos a l’equipament.