iniciatives
ArtalRoc, el Thyssen i el Museu del Tabac, premis de la revista 'Bonart'
També reconeixerà la trajectòria de la galeria Pilar Riberaygua
La cinquena edició dels premis que atorga la revista Bonart –especialitzada en arts plàstiques i, concretament, en l’art que es fa a Catalunya– reconeixeran quatre equipaments del país: el Museu del Tabac i el Carmen Thyssen Andorra, així com la sala ArtalRoc, espai expositiu del ministeri de Cultura, i la galeria Pilar Riberaygua, en aquest cas com a reconeixement a la trajectòria. La publicació, que també actua com a gestora cultural, expandeix a Andorra la cinquena edició dels guardons, que coincideix amb el seu vintè aniversari. Una iniciativa que tindrà continuïtat a partir d’ara, en una línia d’acostament a la cultura del país, que d’altra banda sempre ha estat molt present a les seves pàgines, va manifestar Ricard Planas, editor i cofundador de Bonart.
Els premis es lliuraran la nit del dia 16, en una gala que se celebrarà a l’Auditori de Girona, amb més de 400 convidats del món de la cultura catalana i que estarà conduïda per Josep Puigbó i Clara Sánchez-Bonfill. El cartell de guardons inclou la Fundació Josep Ginovart, el Districte Cultural de l’Hospitalet, el Museu del Futbol Club Barcelona, el programa This is Art de TV3, la Fundació Mapfre, Dau al Set i persones com Carles Tache, director de la galeria Tache; Josep Canals, responsable de la Biennal d’Art Contemporani, o Jordi Font, del Museu de l’Exili, entre d’altres. També hi haurà un premi per a Carles Puigdemont, en aquest cas per la promoció del centre d’art contemporani de Girona.
Planas, que va presentar els premis a la llibreria La Puça, juntament amb qui el va acompanyar en la fundació de la revista, Anna Maria Camps, i altres membres de l’equip, va explicar que en aquesta etapa que obren amb el vintè aniversari la intenció és reforçar l’acostament de la revista al territori, tot i que ja des dels primers anys van tenir molt present tot allò que es feia a Andorra en l’àmbit cultural. Així, va destacar, han seguit de prop esdeveniments com la participació d’Andorra a la Biennal de Venècia, en la primera edició fins i tot protagonitzant la portada. “Que una nació petita com aquesta tingui representació a Venècia és molt gratificant per als que ens agrada l’art”, va assegurar.
LA RIBERAYGYUA OBRIRÀ PER A "ACTES ESPORÀDICS", DIU SARLÉ
La sala Pilar Riberaygua no tornarà a tenir “programació habitual”, un calendari d’exposicions com el que havia mantingut durant dècades, assegura Josep Sarlé, el propietari, que, no obstant això, afirma que la sala que va fundar la seva dona no ha tancat les portes com es podria pensar atesa aquesta falta d’activitat en què es va sumir el 2017, sinó que anirà obrint per acollir “esdeveniments esporàdics”. Així ho va fer recentment, com a escenari de la presentació de l’últim número de la revista Àgora, que edita la plataforma Àgora Cultural, que dedicava precisament un dels apartats a glossar la figura de la galerista. També està previst que torni a obrir les portes per acollir alguna de les propostes del festival Ull Nu per a joves creadors audiovisuals, la segona quinzena d’aquest mes. Sarlé va explicar al Diari que la galeria està immersa en una fase de “replantejament i reorientació”, i que la seva intenció, lluny de tancar-la, és “revitalitzar-la”. La via que va apuntar de manera succinta va ser la d’aconseguir que la sala tingui “més presència a Internet”. En tot cas, serà una reformulació del projecte, perquè el que va deixar clar és que el camí que s’obre a la veterana sala no passa per acollir la programació estable d’exposicions que havia mantingut des de la fundació. Pilar Riberaygua va posar en marxa el 1985 l’Era Bauró, que posteriorment canviaria d’emplaçament i adoptaria el nom de la fundadora. La sala, centrada en l’art contemporani, es va dedicar tant a exposar peces de mestres reconeguts del segle XX com a promocionar nous valors.