Equipaments

17.392 visitants al Thyssen en un any

El públic local, amb 10.291 entrades, supera l’estranger, que se situa en 7.101 persones des de la tardor passada

17.392 visitants al Thyssen en un anyFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Femina Feminae. Les muses i la col·leccionista. De Piazzetta a Delaunay, la tercera proposta del Museu Carmen Thyssen Andorra en els dos anys i mig de trajectòria, va tancar ahir les portes, amb un balanç global de 17.392 visitants des que es va inaugurar, l’octubre de l’any passat. Per la mostra ha desfilat un públic on el visitant local –10.291 entrades– no tan sols ha estat majoritari respecte al turista –7.101 persones registrades–, sinó que s’ha incrementat en un 28 per cent respecte a l’assistència en les mostres anteriors, segons el balanç realitzat pel director artístic de l’equipament, Guillermo Cervera, qui es va felicitar d’aquesta resposta dels de casa a la proposta. “Creiem que qualsevol projecte, per molt que el vulguem internacionalitzar, s’ha de consolidar abans entre el públic local” i la xifra assolida és “molt important per a nosaltres perquè ens permet creure en allò que s’hi està fent”.

Aquesta satisfacció fa referència especialment al ventall d’activitats proposades al voltant de l’exposició, del GastroArt (amb un centenar de participants) a la jornada Art en Femení (284 assistents) o l’EduCarmenThyssen, pel qual han desfilat 5.398 infants.

Fet el balanç i amb Femina Feminae ja desmuntant-se, comença el compte enrere perquè obri les portes la propera exposició: Influencers en l’art. De Van Goyen al Pop Art, que serà accessible al públic a partir del 6 d’octubre, després del conegut acte inaugural, el dia previ. Cervera es va mostrar molt concís i reservat a l’hora d’avançar cap detall sobre la mostra, més enllà de dir que “parlem d’artistes que parlen d’altres artistes” i d’apuntar noms com Ramon Martí i Alsina o Joaquim Vayreda, amb dues obres –El torrent d’Argentona, del primer, i Paisatge amb ramat d’ovelles, del segon– “que juntes són maques, i alguna cosa més”, va prometre”.

Tornant al balanç, perquè el comissari de la mostra es va guardar tots els asos a la màniga, Cervera es va llançar a defensar les dades sobre visites amb els arguments subratllats pel gerent de la Fundació Museand (Govern, comú escaldenc i família Thyssen), Pep Farràs. Els més de 17.000 visitants de la tercera mostra se situen entre els 20.000 que va obtenir la primera, Escenaris, i la segona, Allées et venues, amb 11.000 (tot i que també va estar menys mesos oberta). Cervera va parlar d’una “progressió ascendent” en el balanç, però per puntualitzar que “un espai com el nostre, que no som el Louvre”, ha de “partir de la lògica de l’espai” disponible. Indesitjable seria, en opinió seva, que es generessin cues o que els visitants haguessin de circular per l’exposició a una “velocitat irritant” en què es limitessin a “fer la foto i marxar”.

Amb aquesta aposta perquè el visitant de l’equipament escaldenc visqui una “experiència” més que una simple visita, Farràs va parlar d’un desig de “creixement orgànic”, on una xifra de 30.000 visitants per any ja estaria per sobre del que seria desitjable. Amb tot, van tornar a coincidir, “parlar de xifres va ser un error nostre ja al principi”, amb referència als 65.000 visitants que, en un primer moment, van calcular que el museu podria atreure.

tracking