música
El quart Hibernation escalfa motors
El Pas de la Casa serà de nou escenari del festival d’electrònica, que se celebrarà del 3 al 5 d’abril
No estava tan clar que arribessin fins aquí perquè altres festivals de neu i electrònica ho havien intentat sense aconseguir-ho, però els responsables de l’Hibernation, que es va instal·lar al Pas de la Casa, escalfen ja motors per a la quarta edició, que se celebrarà el cap de setmana del 3 al 5 d’abril, és a dir, el precedent a les vacances de Setmana Santa. “Sí, no sabíem si arribaríem fins aquí quan vam començar”, admet Richard Capdevila, que forma part de l’equip d’organització de l’esdeveniment, inicialment impulsat pel turoperador francès La Noche Voyages. “Estem summament contents perquè el podem considerar ja com una cita consolidada de l’electrònica a Andorra”, hi afegeix, per recordar que “ha estat molt gran l’esforç per arribar fins aquí, però la idea és continuar i no parar, que continuï creixent i que tothom se’l faci seu”, tant els aficionats forans com al país. Capdevila reconeix que al principi al Pas es va rebre amb “certa desconfiança” la celebració d’un festival d’electrònica, una fórmula que sovint s’identifica amb aldarulls nocturns i molèsties per als veïns, “però amb el temps han vist que no hi ha hagut cap incident i ara la recepció és molt bona”. Especialment, insisteix, per part dels sectors del comerç i l’hostaleria, que veuen arribar visitants i que es genera despesa en un moment en què sol decaure el turisme. Enguany, els organitzadors confien que el cartell, ja consolidat entre els aficionats –i que prometen que cada cop apostarà per discjòqueis de més renom– atraurà més públic: si la passada edició van passar unes cinc mil persones, en aquesta ocasió calculen que podrien ser unes dues mil més. És un dels arguments que els portarà previsiblement a canviar l’emplaçament de l’envelat gran, a un lloc on encara pugui ampliar-se, “perquè hi hagi més gent però també perquè estiguin més còmodes”. Pel que fa a la composició del públic, tot i que inicialment predominava el francès, la línia és a equiparar l’arribada també des del veí del sud. A banda, recorda Capdevila, han anat atraient cada cop més espectadors del país. “En aquest sentit anem millorant molt, ho estem aconseguint encara que ens ha costat una mica, però la gent de casa ja comença a adonar-se que és un senyor festival”, assegura. L’esdeveniment –que enguany se celebra sota el leit motiv de Discovery– començarà a anunciar el cartell ja a principis d’any, encara que ja ha posat entrades a la venda (als festivals generalment solen ser més assequibles abans d’anunciar-se la programació: això vol dir que la gent hi confia i que el públic està fidelitzat).