música
Hibernation posa el Pas al mapa de l'electrònica amb Paul Kalkbrenner
El DJ berlinès, un dels referents actual del tecno i habitual del Sónar, serà el cap de cartell d’un festival per on desfilaran 24 artistes
Estrella rutil·lant de l’electrònica berlinesa: així presentaven en la passada edició del Sónar Paul Kalkbrenner –DJ Paul K–, un habitual del festival barceloní que el passat juliol hi va presentar l’últim àlbum, Parts of Life. Aquest referent del tecno serà el cap de cartell del quart Hibernation, que se celebrarà al Pas entre el 3 i el 5 d’abril. Hi desfilaran 24 artistes, entre els quals mitja dotzena dels discjòqueis nacionals, en una edició que els organitzadors calculen que deixarà un impacte econòmic de milió i mig d’euros justament quan s’inicia la temporada de més baixa ocupació. Al marge del berlinès, la part del cartell que ja es coneix inclou altres tres noms força reconeguts pels seguidors de l’estil: Paco Osuna, Ilario Alicante i Andrés Campo. També estan confirmats els sis noms del país –el festival incideix a donar espai a la creativitat nacional tant com a apropar-se al públic de casa–: John Holt, Patricia Mantovani, Vittosky, Frank Morais i Richy Vuelcom b2b Yun Mate, duet que incorpora Ricard Capdevila, que a banda de punxar porta involucrat en l’organització des de pràcticament els inicis del festival. “Crec que el fitxatge de Paul K, que per a mi és el millor, encara que això és subjectiu, serà molt important”, considera Hugo Sauterel, que des del touroperador La Noche Voyages va impulsar el festival. La primera edició, recorda, va ser de prova; la segona, de confirmació i la passada va servir per millorar aspectes de l’organització. Pel que fa a la que se celebrarà a l’abril, amb un cartell encapçalat per una figura de renom internacional, serà l’ocasió de posar l’Hibertation, i per tant el Pas i tot Andorra, al mapa de l’electrònica internacional. L’objectiu de l’esforç d’aquests quatre anys és “crear un esdeveniment de qualitat”. Per aconseguir-ho, reconeix Sauterel, han comptat amb la complicitat d’Andorra Turisme i el comú d’Encamp, així com el suport de patrocinadors privats i la gent del poble, que s’hi ha implicat, assegura. “No és que siguem un ens filantròpic però de moment no hem guanyat ni un euro”, assegura, en espera que aquest “projecte de passió” comenci a donar fruits més enllà de la imatge que els reporta per a l’empresa o l’altre festival que promouen, en aquest cas a Tolosa, seu de l’empresa organitzadora. Aconseguir atreure el públic del país és un altre dels objectius principals: “Si ho aconseguim serà una recompensa, i així ajudarem a donar una altra imatge del Pas, a fer que es deixi de pensar que després del túnel ja és un altre món”. Una de les novetats de la quarta edició –que no obstant encara no està tancada– serà la probable reubicació de l’envelat que aixopluga l’escenari principal: es podrien traslladar al pàrquing del Bullidor. “Té millors accessos, està més lluny de les habitacions i només hi ha una entrada, cosa que el fa més fàcil de controlar l’entrada i sortida”, apunta Sauterel. A banda, per descomptat, de més capacitat, que és l’objectiu principal.