Creixement imparable

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les plataformes audiovisuals d’streaming com Netflix, HBO, Amazon Prime Video i altres ja són propietàries d’almenys el 25% del mercat televisiu mundial i han aconseguit els 900 milions de subscriptors, segons un recent estudi de l’escola de negocis OBS Business School, en el qual es destaca que la pandèmia ha afavorit notablement la seva expansió.

Plataformes audiovisuals digitals: les grans vencedores de la pandèmia és el títol d’aquest informe, en el qual s’analitza l’evolució que ha patit la indústria audiovisual l’últim any arreu del món, i es conclou que la pandèmia ha servit com a element “dinamitzador i catalitzador” del consum de continguts a través de plataformes. “La Covid-19 ha obert una finestra d’oportunitats per a les plataformes audiovisuals digitals, elevant les audiències i generant nous patrons de consum que, encara que puguin moderar-se amb la normalització derivada de la vacunació i durant la postpandèmia, no sembla previsible que desapareguin a mitjà termini”, afirma un dels autors de l’informe, el professor universitari i col·laborador de OBS Business School Jorge Tuñón.

Malgrat que durant el confinament la televisió convencional va registrar rècords de visionat, especialment els informatius, han estat les plataformes digitals les que l’últim any han experimentat majors augments, amb un increment del trànsit de fins al 70%, principalment en produccions de ficció.

Tot i que les plataformes no publiquen dades concretes de subscriptors, l’informe estima, sobre la base de diverses estadístiques, que amb 183 milions d’abonats i un 12,6% del consum global d’internet, Netflix és la millor posicionada en el rànquing. La segueixen Amazon Prime (150 milions de subscriptors), HBO (140 milions), Disney+ (50 milions) i Apple TV (33 milions).

tracking