Televisió
La fragilitat de la veritat
Saber qui menteix i qui diu la veritat en un cas de violència infantil és l’eix central de la història Que viene el lobo (Cry Wolf), la sèrie danesa que acaba d’estrenar-se a Movistar+ després de triomfar en diversos festivals europeus. Tot arrenca quan Holly, una adolescent de 14 anys, crida l’atenció d’un dels seus professors després d’escriure una redacció en la qual narra una presumpta agressió que ha patit a mans del seu padrastre.
A partir d’aquí, s’activa un mecanisme d’actuació dels serveis socials que allunyaran Holly i el seu germà petit dels seus pares, els quals mantenen que la nena s’ho està inventant tot, per iniciar un viatge cap a l’interior de la família i intentar descobrir la veritat. “És un viatge molt complicat perquè cada persona té diferents visions de la realitat i diferents conceptes de la veritat, una cosa que succeeix també en el nostre dia a dia”, ha explicat la creadora de la història, Maja Jul Larsen.
D’aquesta manera, lluny de tractar-se d’una sèrie de denúncia social, el seu argument principal gira entorn de la fragilitat de la veritat, la difusa línia entre els fets denunciats i la realitat, ja que mai se sap a qui creure perquè la història canvia segons qui l’explica.
Fa unes setmanes, Que viene el lobo va arrasar en els premis de televisió danesa amb cinc guardons Robert: millor drama, actriu (Flora Ofelia Hofmann Lindahl), actor (Bjarne Henriksen), actriu de repartiment (Christine Albeck Børge) i actor de repartiment (Peter Plauborg). Tot això després de guanyar el premi al millor drama al Festival de Cinema de Zuric i el millor guió dramàtic al Festival de Cinema de Göteborg.
La minisèrie de vuit capítols és la primera creada per Larsen, guionista de sèries com Borgen, que va començar a escriure-la per la seva fascinació per la tasca dels treballadors socials.