Televisió
Un joc que bat rècords
‘El juego del calamar’ ja és l’estrena amb més visualitzacions de la història de Netflix. La sèrie hauria estat vista per 111 milions d’espectadors en els primers 28 dies.
Netflix va assegurar ahir que The Squid Game (El juego del calamar) és la millor estrena de la història de la plataforma, en sumar 111 milions d’espectadors en els primers 28 dies d’emissió. La sèrie coreana, convertida en fenomen mundial de masses, supera així altres formats d’èxit com Los Bridgerton, que fins ara ostentava el rècord amb 82 milions d’espectadors, Gambito de Dama, Stranger Things o La Casa de Papel.
No obstant això, davant les dades d’audiència de Netflix és recomanable anar amb peus de plom, ja que el mètode que utilitza la plataforma per definir un visionat resulta molt controvertit: n’hi ha prou que un abonat vegi un contingut concret durant dos minuts perquè es registri com a espectador. La companyia porta amb absolut secretisme tot allò referent a les audiències, que no estan auditades per una empresa externa com acostumen a fer des de fa anys les cadenes de televisió tradicionals.
Malgrat els dubtes sobre com computa els seus èxits (dels fracassos no hi ha notícia), és clar que The Squid Game és un dels formats televisius més populars de l’últim any. Segons les mètriques de Google, les cerques relacionades amb la sèrie eclipsen les de qualsevol altre títol, les sabatilles Vans que vesteixen els seus protagonistes han augmentat les vendes en un 7.800% i una operadora d’internet sud-coreana va arribar a demanar a Netflix una indemnització per l’increment en l’ús de banda que va suposar l’estrena al país.
L’èxit de la sèrie ha estat tota una sorpresa per a Netflix, que només va promocionar el seu llançament a Corea del Sud, i ni tan sols va oferir passis de premsa als mitjans dels Estats Units. Però l’algorisme de la plataforma, que detecta el contingut amb més èxit en una regió i el potencia en d’altres, va portar aquesta ficció a ser número 1 en més de noranta països.