Televisió
Més transparència?
Netflix canvia el sistema per mesurar audiències i comptarà el temps total de visionat dels continguts. No queda clar, però, si comunicarà totes les dades.
Netflix canviarà el sistema que utilitza per mesurar les audiències a partir de final d’aquest any, quan començarà a tenir en compte el nombre d’hores que els espectadors dediquen a veure algun dels títols en lloc de computar únicament els dos primers minuts. Fins ara, n’hi havia prou amb aquest temps de visionat perquè un abonat fos considerat espectador, encara que passats aquests dos minuts aturés la reproducció i mai la continués. “Passarem a informar sobre les hores que s’han vist els nostres continguts en lloc de la quantitat de comptes que trien veure’ls”, ha indicat l’empresa.
Netflix porta amb absolut secretisme tot allò referent a les audiències, que no estan auditades per una empresa externa. Per exemple, segons el sistema actual, El Juego del Calamar és la millor estrena de la història en sumar 142 milions d’espectadors en els seus primers 28 dies d’emissió.
La plataforma de streaming també ha promès que a partir d’ara informarà de les audiències “regularment”, però sense deixar clar si comunicarà les dades de tots els seus títols o només dels més populars. El canvi en el mesurament d’audiències arriba després que Netflix hagi obtingut un benefici de 4.508 milions de dòlars entre gener i setembre del 2021, més del doble dels 2.219 milions registrats durant el mateix període de l’any passat.
MARATÓN D''OEPRACIÓN TRIUNFO' PELS 20 ANYS
Operación Triunfo celebra demà els vint anys amb una marató televisiva que s’emetrà a Televisió Espanyola i a través de YouTube, en el qual participaran concursants de totes les edicions d’un programa que es va convertir en tot un fenomen social. Els fans del concurs musical que es va estrenar a La 1 el 22 d’octubre del 2001 podran reviure els millors moments amb 24 hores d’emissió ininterrompuda que comptarà amb nombrosos testimonis de la gran família del programa: concursants, professors, presentadors, membres del jurat i altres col·laboradors que aniran apareixent al llarg de la jornada. Aquesta programació especial, presentada per Noemí Galera (foto), es podrà veure des de les 20.30 hores a la plataforma RTVE Play i al canal de YouTube d’Operación Triunfo. A més, RTVE Play comptarà amb dues hores de programació exclusiva, dissabte de 18.30 a 20.30 hores, que posaran el punt final a la celebració.