Televisió
YouTube Originals tanca
La plataforma anuncia que deixarà de produir contingut propi, una estratègia que va implementar el 2016 per competir amb plataformes com Netflix o HBO.
El portal de vídeos en línia YouTube deixarà de produir contingut original sota la marca YouTube Originals, una estratègia que va implementar fa sis anys per competir amb plataformes com Netflix o HBO. Des del seu debut el 2016, la marca va estrenar sèries com Cobra Kai i Step Up, a més de documentals i formats de telerealitat protagonitzats per estrelles de Hollywood com Will Smith i cantants de la talla de Justin Bieber, Camilo, Alicia Keys i Demi Lovato.
Amb tot, l’estratègia de YouTube Originals no va aconseguir enlairar-se i va arribar a perdre algunes de les produccions en favor de plataformes de la competència, com Cobra Kai, que va passar a les mans de Netflix.
Davant d’això, el director comercial de YouTube, Robert Kyncl, ha anunciat aquesta setmana el canvi de plans del portal, que és propietat de Google: a partir d’ara basarà el seu model de negoci a allotjar contingut produït per creadors independents. “En el futur, només finançarem programes que formin part dels nostres programes Black Voices i YouTube Kids”, va afegir Kyncl. Així mateix, la directora de la divisió de formats originals, Susanne Daniels, abandonarà la companyia.
Entre les produccions de YouTube Originals amb més repercussió han destacat Justin Bieber: Seasons, Demi Lovato: Dancing With The Devil, Will Smith: Best Shape of My Life i The Real Story of Paris Hilton. La marca també va retransmetre concerts en directe de reconeguts artistes com Taylor Swift, Coldplay, Paul McCartney o Andrea Bocelli, entre d’altres.
YouTube va néixer el 2005 com una plataforma per allotjar vídeos publicats per usuaris i el 2006 va ser adquirida per Google, i després d’aquest fet es va convertir en el seu segon portal més visitat i una de les plataformes més populars d’internet a tot el món.