Televisió
Una telenovel·la d'èxit
Netflix aconsegueix un gran èxit amb el ‘remake’ del serial colombià ‘Café con aroma de mujer’. La producció s’ha situat com el més vist de llengua no anglesa.
En un món de l’streaming tan impredictible, competitiu i canviant, les telenovel·les han trobat un lloc per quedar-se dins de les plataformes. La seva presència a la graella televisiva equival a aconseguir un èxit gairebé assegurat, i ara és el seu moment per trobar un lloc en els catàlegs de les plataformes.
Així ha passat amb la producció colombiana Café con aroma de mujer, que ja va ser un èxit quan es va estrenar en la cadena RCN Televisión fa 27 anys, i que ha tornat en forma de remake per dominar novament els rànquings d’audiències i conquistar els espectadors, que han devorat els seus 88 episodis.
El revival és una producció de Telemundo i, des que va aterrar a Netflix el passat 29 de desembre, ha aconseguit el primer lloc en hores d’audiència com a ficció de parla no anglesa de la plataforma, superant la seva següent competidora, el remake de Rebelde. La versió del 2021 introdueix alguns canvis en la història, substituint la càlida terra colombiana pels immensos gratacels de Nova York i aportant un prisma més modern a la història original.
A més d’aquesta versió colombiana, Café con aroma de mujer ja havia estat objecte d’altres adaptacions. Totes dues van ser les mexicanes Cuando seas mía (2001) i Destilando amor (2007), però no van aconseguir l’impacte que s’ha aconseguit amb aquest darrer remake. D’aquesta manera, la producció actual es converteix en la quarta versió de la història que originalment va tenir Margarita Rosa de Francisco i Guy Ecker com a actors protagonistes.
Per a la versió més recent es va triar Laura Londoño i William Levy per interpretar els protagonistes, que lideren un repartiment que compta amb Carmen Villalobos, Mabel Moreno, Diego Cadavid, María Teresa Barreto i Katherine Vélez, entre altres.