Televisió
De la ficció a la realitat
Netflix prepara un concurs reality show basat en ‘El juego del calamar’ amb 4,5 milions de dòlars de premi, el més elevat fins a la data en la història de la televisió.
Netflix està treballant en Squid Game: The Challenge, un concurs inspirat en El juego del calamar i que pretén convertir-se en “la major producció televisiva” de la història. El concurs, amb trets de reality show, comptarà amb 456 participants i 4,56 milions de dòlars de premi, ha informat la plataforma de streaming en un comunicat.
Segons el vicepresident de Netflix per a sèries no guionitzades i documentals, Brandon Riegg, el que es busca és convertir “el món fictici en realitat” en una competició d’abast massiu que també serà “un experiment social”. “Es tracta del major nombre de concursants i el major premi en metàl·lic de la història d’un programa de televisió”, havia revelat poc abans la cap executiva de Netflix per a productes televisius, Bela Bajaria, en un festival de mitjans al Canadà, segons va informar la premsa especialitzada a Hollywood present en l’esdeveniment.
Després de l’anunci de Bajaria, la companyia va publicar un breu vídeo sobre el concurs a les seves xarxes socials per informar que el càsting per accedir al reality de la reeixida producció està obert i que els seguidors que així ho desitgin poden postular-se a través de la pàgina web squidgamecasting.com.
El comunicat de Netflix detalla que el concurs –que evidentment no comptarà amb proves de vida o mort– constarà de deu episodis en aquesta primera temporada i serà emès íntegrament en anglès.
La plataforma pretén reclutar a persones de tot el món per al format, però l’únic requisit fins al moment és que siguin perfectament angloparlants, ja que les instruccions del joc es donaran
–com en la mateixa sèrie–, a través d’un altaveu i en anglès.
Fins ara no han transcendit més detalls sobre si l’últim supervivent de les proves serà qui s’embutxaqui els 4,56 milions de dòlars de premi, o si els diners es repartiran entre els finalistes.