Televisió
25 anys de Netflix (i II)
La plataforma s’ha vist obligada a replantejar la seva estratègia per afrontar la pèrdua de clients. Els experts advoquen per potenciar les emissions esportives.
En els darrers temps, Netflix ha estat testimoni d’una pèrdua progressiva de lideratge com la plataforma més popular arreu del món, el que ha fet saltar les alarmes dels seus inversors amb caigudes en el preu de les seves accions. I és que des de 2019, a més dels seus tradicionals competidors HBO i Amazon Prime Video, van sorgir altres serveis de streaming tan potents com Disney+ o Apple TV+. De fet, la companyia preveia una pèrdua de fins a dos milions de subscriptors en el segon trimestre de 2022, que finalment es va xifrar en 970.000 comptes donats de baixa.
En el que va d’any, l’empresa ha acomiadat fins a 300 empleats i ha orientat la seva estratègia a mitjà termini entorn de dos grans eixos: la penalització de comptes compartits per diversos abonats en els quals només un paga la subscripció, i la introducció de contingut publicitari a través d’un pla de baix cost que tindria un preu d’entre 7 i 9 dòlars.
No obstant això, segons els experts, si Netflix vol frenar la sagnia, ha d’apostar des d’ara mateix per la inclusió d’anuncis, així com per la difusió de continguts en directe. La plataforma ja ha emès algun esdeveniment especial en directe, com el festival de còmics Netflix Is a Joke Fest, però, d’acord amb els especialistes, el futur passa pels esports.
“ESPN+ (Disney+) retransmet el futbol als Estats Units i DAZN a Europa. Aquesta pot ser una de les vies, perquè l’esport concentra molts aficionats atrets pel valor afegit del contingut en directe”, manifesta David Craig, professor de la Universitat del Sud de Califòrnia (USC). Així mateix, Craig esbossa la “possibilitat” que “l’adquisició per part d’una gran empresa tecnològica o de telecomunicacions” o “la fusió amb altres plataformes” pugui solucionar els problemes de Netflix.
No obstant això, la companyia continua mantenint una posició de privilegi com a líder del mercat de l’streaming a nivell mundial amb 220 milions de subscriptors; 20 milions més que Amazon, 15 més que l’imperi Disney i 180 milions més que Apple TV+.