Televisió
El futur televisiu (I)
La saturació del mercat de l’streaming ha portat a plantejar diferents alternatives que van de la fusió entre plataformes a la inclusió de publicitat.
El mercat de les plataformes de streaming acumula mesos mostrant signes de saturació. Les empreses s’afanyen a dissenyar noves estratègies que puguin frenar les importants caigudes de subscriptors, les pèrdues milionàries i la sagnia d’acomiadaments. Netflix s’ha deixat en el camí gairebé un milió de clients aquest any, la plataforma CNN+ va clausurar el servei a l’abril, tan sols un mes després del seu debut, i altres com Apple TV+ no acaben d’enlairar-se tot i comptar amb inversions milionàries.
Fins a una desena de serveis de streaming, amb Netflix i Disney+ al capdavant, competeixen de manera ferotge en un context en el qual, segons els experts, aquestes companyies només podran tornar a créixer si aposten per fusionar-se, per la inclusió de publicitat o per la difusió d’esdeveniments en directe.
Així, els pròxims moviments de Netflix, Amazon, l’imperi Disney o Apple seran examinats amb lupa pels seus propis inversors i per una sèrie de plataformes menors que també miren de fer-se un lloc en el mercat del cinema i la televisió sota demanda als EUA.
L’alternativa de la fusió entre plataformes consolidades és ja una realitat per la qual han optat grups amb tant pes en el sector com HBO Max i Discovery+, que a l’agost van anunciar que començaran a operar un servei conjunt a partir de l’estiu vinent. Es desconeix el nom amb el qual es comercialitzarà aquest conglomerat que, d’entrada, naixerà amb una base d’usuaris pròxima als 100 milions a tot el món, en combinar els més de 76 milions de clients d’HBO Max amb els 24 que, sobretot als EUA, posseeix Discovery+.
La fusió suposa una possibilitat a tenir en compte a mitjà termini per a les companyies, i és una opció que pot ser complementada, a més, per l’adquisició per part d’altres, normalment tecnològiques, amb més potencial econòmic. Aquesta alternativa pot resultar molt atractiva per a empreses fins ara alienes al mercat del vídeo sota demanda, a causa de la gran rendibilitat que poden generar els drets de propietat intel·lectual de l’ingent arxiu de produccions, pròpies o comprades, del qual disposen plataformes com Netflix o HBO.