Televisió

El futur televisiu (i II)

Les grans plataformes comencen a oferir subscripcions més econòmiques a canvi d’anuncis mentre les retransmissions en directe són una opció que obté força.

Els serveis de streaming busquen noves vies per continuar creixent.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Malgrat que les plataformes semblaven el lloc perfecte perquè els espectadors gaudissin de contingut sense publicitat, els temps han canviat i la majoria dels seus executius coincideixen ara que el futur està en els anuncis.

Netflix va anunciar a l’abril que implementarà un model de subscripció amb menor preu però incloent publicitat a partir de l’any que ve.

Mentrestant, consumir sèries o pel·lícules amb anuncis no és una cosa nova per als usuaris d’HBO Max, que des de l’any passat poden optar per una quota reduïda que ve amb anuncis. I Disney+ farà el mateix: té previst apujar els preus a partir del desembre, i si el client vol mantenir la quota antiga haurà de veure també contingut publicitari.

Aquesta alternativa tampoc sorprendrà els clients de Hulu i ESPN+, perquè el primer ha dissenyat una estratègia similar a la d’HBO Max, i el segon realitza emissions en directe amb espais i promocions pagades. De fet, els continguts en directe també s’han erigit com una de les potencials fonts d’ingressos que, tot i que no es preveien en els seus inicis, les plataformes sí que els sospesen ara. En aquest sentit, els grans esdeveniments esportius suposen una opció de pes que podria esperonar el creixement de subscriptors a causa del valor afegit que atorgaria al servei en qüestió. Als Estats Units, ESPN+ (Disney) ja ho du a terme des de fa uns mesos, i altres empreses com DAZN han aconseguit jugar un paper decisiu en aquesta disputa gràcies a la difusió del futbol europeu.

Les fusions, la publicitat i els continguts en directe marcaran el futur de l’streaming audiovisual en un moment crucial de la seva existència, després que, segons l’empresa Nielsen –líder en mesurament d’audiències en l’àmbit global–, les plataformes hagin comptat per primera vegada als Estats Units amb més usuaris que la televisió tradicional.

tracking