Televisió

Netflix inclou anuncis

La plataforma llançarà a partir de l’1 de novembre una subscripció amb publicitat a 5,49 euros. La nova modalitat s’implantarà de moment en 12 països.

La seu central de Netflix a Los Gatos (Califòrnia).

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Netflix acaba d’anunciar que a partir de l’1 de novembre llançarà una subscripció a 6,99 dòlars (5,49 euros) amb anuncis de publicitat. Es tracta del pla bàsic amb anuncis, que estarà disponible, en un primer moment i de forma progressiva durant el mes que ve, en 12 països: Alemanya, Austràlia, el Brasil, el Canadà, Corea del Sud, Espanya, els Estats Units, França, Itàlia, el Japó, Mèxic i el Regne Unit, va informar el portaveu de Netflix, Greg Peters, en una roda de premsa telemàtica.

Segons va detallar, aquest nou pla oferirà totes les funcions del pla bàsic de Netflix, tot i que amb algunes diferències: hi haurà una mitjana de 4-5 minuts d’anuncis per hora així com un nombre limitat de pel·lícules i sèries no disponibles a causa de restriccions de llicències en les quals la companyia està treballant.

El portaveu del servei de streaming va recalcar la “magnífica oportunitat” que suposa per als anunciants aquest nou model, ja que poden “arribar a un públic divers, inclosos els espectadors més joves, que cada vegada veuen menys la televisió tradicional”. Els anunciants podran evitar que la seva publicitat aparegui en continguts sensibles que podrien ser incompatibles amb la seva marca.

A mitjan juliol, Netflix va anunciar una associació amb Microsoft per desenvolupar aquesta nova modalitat de subscripció de baix cost amb inclusió de publicitat, unes intencions que ja es van revelar a l’abril. La decisió de crear un pla de subscripció a baix cost arriba després d’una pèrdua de competitivitat de Netflix en el mercat de les plataformes, que es va traduir en un alentiment en el ritme de creixement de l’empresa i va desembocar en una notable reducció de la plantilla. Netflix va perdre gairebé un milió de subscriptors (970.000 comptes) entre l’abril i el juny.

Cal recordar que, l’agost passat, The Walt Disney Company va anunciar que a la fi d’aquest any la seva plataforma de streaming més popular, Disney+, oferirà un pla amb publicitat i una altra opció sense anuncis a un preu més alt, de moment només als Estats Units.

tracking