Televisió

Arrencada a mig gas

Netflix està tornant diners als anunciants perquè no hi ha subscriptors per al pla barat amb anuncis. Només el 9% de nous clients pertanyen a aquesta modalitat.

Netflix no està aconseguint les xifres que s'esperava.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Netflix va llançar al novembre el seu pla amb publicitat per 5,49 euros al mes, en un intent per diversificar els ingressos i expandir la seva base de subscriptors després de detectar seriosos senyals d’estancament a principi d’any. Un paquet més barat però amb limitacions: només es pot veure en un dispositiu i no està disponible tot el catàleg. La companyia confiava que l’aposta donés els seus fruits, però els resultats no són els esperats.

El pla amb publicitat de Netflix ha representat el 9% de les noves subscripcions de la plataforma als EUA en el primer mes de funcionament. D’aquestes, el 57% eren persones que es reincorporaven al servei o es registraven per primera vegada; el 43% restant provenia d’altres plans més cars, segons dades recollides per The Wall Street Journal. És una arrencada d’allò més fluixa, si es compara amb altres companyies que van llançar un servei similar. I té un altre problema: la companyia està tornant diners als anunciants per no aconseguir les xifres compromeses.

Les dades parlen, doncs, d’un començament modest, que recorda les xifres que va registrar HBO Max quan va llançar un pla similar el juny del 2021. En aquell cas, la plataforma va registrar un 15% de subscripcions en territori estatunidenc durant el primer mes del llançament.

Netlix assegura que és massa aviat per extreure’n conclusions. Un portaveu de la companyia va explicar a The Wall Street Journal que hi havia inexactituds en les xifres aportades pel rotatiu. “Encara és d’hora per avaluar el nostre servei amb publicitat i estem satisfets amb el seu llançament, així com amb l’entusiasme dels anunciants per associar-se amb Netflix”, va assenyalar a aquest mitjà. La realitat, però, sembla ser una altra. Segons Digiday, l’empresa està tornant diners per anuncis encara no emesos perquè les audiències no són les esperades.

tracking