Televisió
Canvi de rumb
Warner Bros. Discovery assegura que la polèmica onada de cancel·lacions i retallades ha finalitzat, i es compromet a “rellançar i construir” de cara al 2023.
Warner Bros. Discovery va fer l’any passat tots els mèrits possibles per enemistar-se amb el públic: retirar continguts propis d’HBO Max, cancel·lar títols de l’escala de Westworld, revertir renovacions com la de Minx, amagar sota la catifa produccions ja gravades com Batgirl, abandonar la producció original en múltiples territoris... I darrere d’aquesta política tan controvertida es trobava la reestructuració de la companyia després de la fusió de WarnerMedia i Discovery que, un cop superada una severa imposició de retallades, sembla haver arribat al final.
“Ja hem acabat amb aquest capítol”, ha defensat Gunnar Wiedenfels, CFO de Warner Bros. Discovery, durant la seva recent intervenció a la Communications, Media & Entertainment Conference. Com recull Variety, l’executiu ha justificat aquest full de ruta i ha donat pistes del que vindrà: “Era important per a nosaltres aprofitar el 2022 per deixar enrere els comptes de l’adquisició, així com els canvis estratègics inicials. Dur a terme tota la reestructuració i després ser capaços de passar pàgina. Crec que l’equip ha col·locat uns fonaments perfectes i a partir d’ara hi haurà un creixement exponencial.”
Així doncs, a partir d’ara l’empresa nord-americana d’entreteniment se centrarà a “rellançar i construir” més que a destruir per esmenar els comptes, que era la missió principal del 2022 per assolir la meta de retallar uns 3.500 milions de dòlars. “Venim d’una època de despeses irracionals amb poca concentració en el retorn de les inversions”, apunta Wiedenfels.
A l’hora de construir, serà molt important el llançament de la nova plataforma que sorgirà de la fusió d’HBO Max i Discovery+. La sortida al mercat d’aquest servei, el nom i les característiques del qual es desconeixen ara com ara, es produirà a la primavera als Estats Units, mentre que a Europa hauria d’arribar l’any que ve com a part de la seva expansió global. “Llançarem un producte genial des de la perspectiva consumidor-experiència, i aquest és, sincerament, el major fre d’HBO Max ara mateix. L’experiència no està on hauria d’estar”, sentencia Wiedenfels.