Televisió
Netflix segueix creixent
El nombre d’usuaris continua augmentant i arriba als 232,5 milions, el més alt de la història de la companyia. El control de comptes compartits no ha suposat cap fre.
Netflix va assolir els 232,5 milions de subscriptors durant el primer trimestre del 2023, un 4,9% més que en el mateix període de l’any passat, malgrat haver implementat una política per controlar l’ús de comptes compartits entre els usuaris.
Es tracta del major nombre d’abonats a la història de la companyia, que va aconseguir uns ingressos de 8.162 milions de dòlars (7.438 milions d’euros), un increment del 3,7% respecte al primer trimestre de l’exercici anterior. El benefici net a l’inici del 2023 va ser de 1.305 milions de dòlars, davant dels 55 milions que es va embutxacar l’empresa al període que va tancar el 2022.
Els resultats, publicats la matinada d’ahir, eren molt esperats pels inversors perquè suposaven el primer balanç de Netflix després de restringir els comptes compartits, estendre a més països el model de subscripció amb publicitat i a preu reduït, i que es produís la dimissió del cofundador Reed Hastings com a director executiu.
Per part seva, el nombre de nous abonats aquest trimestre va ascendir a 1,75 milions d’usuaris, un creixement llunyà a l’experimentat al tancament del 2022, quan la plataforma va incorporar més de 7,6 milions d’abonats. No obstant això, malgrat que el creixement es va alentir, en part per la fèrria competència d’altres plataformes en un mercat ja per si mateix saturat, Netflix va continuar expandint-se. Les subscripcions als Estats Units i el Canadà van augmentar un 8% respecte al mateix període de l’any anterior i a l’Amèrica llatina ho van fer en un 7%.
En una carta als accionistes, el servei de streaming ha informat que “l’any ha començat bé” perquè continuen sent “líders”, però que continuen treballant amb l’“objectiu de continuar atraient grans creadors per construir un negoci d’èxit”. Tot això en un context en el qual una de les principals incògnites era saber com acolliria el públic els canvis introduïts els darrers mesos.
Amb els seus més de 232,5 milions d’abonats, Netflix és la plataforma audiovisual líder al món, seguida de Prime Video, amb 200 milions, i Disney, amb 165 milions, aproximadament, entre tots els seus serveis: Disney+, Hulu, Star i ESPN+.