Televisió
Retallades a Disney+
La plataforma produirà menys continguts i farà neteja del catàleg després de les pèrdues milionàries i una caiguda dràstica del nombre de subscriptors.
l gegant audiovisual Disney es veurà obligat a prendre decisions dràstiques amb relació al negoci de l’streaming. La companyia ha tornat a registrar pèrdues milionàries en el primer trimestre del 2023 pel que fa a la divisió de vídeo sota demanda, si bé les xifres són menors que les del trimestre anterior: en concret, va perdre 659 milions de dòlars durant els primers tres mesos de l’any, davant dels 1.100 que havia perdut l’últim trimestre del 2022.
A aquesta situació, a més, cal sumar-hi el fet que l’empresa va tornar a perdre subscriptors per segon trimestre consecutiu. I ho va fer en un nombre encara major a l’exercici previ: en total, va perdre quatre milions d’abonats.
En aquest context, Disney ha pres la determinació de disminuir el ritme de producció que estava mantenint per a la plataforma. Però no tan sols això: com ja va fer Warner Bros Discovery amb HBO Max, Disney+ també eliminarà del catàleg part del contingut ja estrenat.
La directora financera de Disney, Christine McCarthy, va donar aquesta setmana la notícia en una conferència de resultats. L’empresa va confirmar en el seu informe que durant el segon trimestre del 2023 ha tingut unes despeses significatives com a part de la reestructuració després del retorn de Bob Iger a la presidència. Per això, han decidit canviar d’estratègia.
Amb l’objectiu d’estalviar i minimitzar pèrdues, McCarthy va explicar que Disney eliminarà pròximament cert contingut de Disney+, la qual cosa els suposaria reduir unes despeses d’entre 1.500 i 1.800 milions de dòlars. La directora financera no va especificar quines seran les produccions afectades o què passarà amb elles, però sí que es va detallar que el catàleg de Hulu s’integrarà a Disney+. En el marc d’aquesta mateixa estratègia, Disney també produirà menys continguts en el futur.