Televisió
Més usuaris sota control
Netflix pren mesures contra l’ús de contrasenyes compartides als Estats Units, després d’aplicar aquesta política a Espanya, Portugal, Canadà i Nova Zelanda.
Netflix va anunciar ahir una actualització sobre l’ús de contrasenyes compartides als Estats Units, on a partir d’ara només podran utilitzar el mateix compte aquells membres d’“una llar”. En aquest sentit, la plataforma considera “llar” el “conjunt de dispositius connectats a internet en el lloc principal on vegis Netflix”, segons va especificar el gegant de l’streaming en un comunicat.
“El teu compte de Netflix és per a tu i les persones amb les quals convius”, resa el missatge via correu electrònic que ja estan rebent aquells subscriptors estatunidencs que permetin que s’iniciï sessió amb les seves contrasenyes fora del domicili habitual.
Això sí, els terminals vinculats a aquesta “llar” continuaran funcionant mentre els usuaris estiguin “de viatge” o vulguin fer servir els seus comptes “a la televisió d’un hotel o a la seva casa de vacances”.
Més enllà d’això, la plataforma oferirà als seus clients als EUA dues opcions abans de compartir contrasenya: l’usuari que visqui fora de la seva llar pot transferir el seu perfil a una nova subscripció de pagament, o el titular del compte pot afegir-hi un membre més pagant una quota de 8 dòlars mensuals. “Un membre extra tindrà el seu propi perfil, compte i contrasenya, però la seva filiació serà pagada per la persona que el va convidar a unir-s’hi”, va detallar Netflix.
L’alternativa de l’usuari addicional podrà utilitzar-se una sola vegada en els comptes de tipus estàndard i fins a dues ocasions en les subscripcions prèmium. En tot cas, la companyia no ha aclarit si penalitzarà aquells abonats que continuïn compartint comptes fora de les llars, tal com ja passa a Espanya, Portugal, Canadà i Nova Zelanda, països on ja opera aquesta política.
El model de control de contrasenyes compartides és un dels principals maldecaps per a la plataforma, que ha patit importants pèrdues d’usuaris per aquest motiu en regions com Llatinoamèrica, però ha sabut compensar-ho oferint plans a preu reduït amb publicitat. Malgrat els temps de canvi que viu l’empresa dirigida per Ted Sarandos, Netflix es manté com el servei de streaming líder a nivell mundial amb 232,5 milions de clients.