Televisió
Davallada de clients
Warner Bros. Discovery perd 1,8 milions de subscriptors coincidint amb la posada en marxa de Max als EUA. La fusió de serveis pot haver-ne estat la causa.
Problemes per a Warner Bros. Discovery. Segons informa Variety, l’últim informe de guanys de la companyia, corresponent al segon trimestre de 2023, revelen que l’empresa va patir una pèrdua de fins a 1,8 milions de subscriptors de streaming entre l’1 d’abril i el 30 de juny, dates que coincideixen amb el llançament de la nova plataforma Max als Estats Units.
Cal recordar que, després de la fusió de Warner Bros amb Discovery, la plataforma HBO Max va passar a dir-se simplement Max, un portal de streaming que aglutina contingut de WB, HBO i Discovery+, entre altres novetats. Malgrat que la plataforma no arribarà a Europa fins l’any vinent, als EUA ja està en marxa, coincidint amb una important pèrdua de subscriptors.
Després de perdre 1,8 milions de subscriptors en el segon trimestre de l’any en curs, WBD ara acumula un total de 95,8 milions de subscriptors a tot el món. Per a fer-nos una idea de com de greu ha estat aquesta caiguda, podem remuntar-nos al quart trimestre de l’any passat. Al final de 2022, la companyia aconseguia sumar 1,1 milions de subscriptors per a un total de 96,1 milions a tot el món (encara que es van generar pèrdues per valor de 2.100 milions de dòlars). Igualment, si ho comparem amb l’ocorregut durant el primer trimestre d’aquest 2023, també veiem com els subscriptors dels EUA van augmentar en 1,6 milions, arribant a sumar en general les tres plataformes d’HBO, HBO Max i Discovery+ un total de 97,6 milions de subscriptors.
El nou servei Max va etrenar-se als EUA el passat 23 de maig, en ple segon trimestre de l’any, i WBD ja era conscient que patirien una caiguda quant a clients, tal com van advertir als inversors. Això s’explica pel fet que 4 milions de subscriptors eren clients d’streaming en la plataforma de Discovery+ i també a HBO Max, per la qual cosa era probable que alguns d’ells cancel·lessin el servei per fer el salt a Max.
Tot i la davallada d’usuaris, David Zaslav, CEO de WBD, ha tret pit tot afirmant que l’empresa ha assolit 1,7 mil milions de dòlars en flux de caixa lliure en l’últim trimestre. “Seguim sent optimistes respecte al nostre futur”, ha afirmat.