Televisió
Premi a la constància
Netflix permetrà veure un episodi sense publicitat als clients del pla amb anuncis que n’hagin vist tres de seguits. La nova modalitat començarà a funcionar al gener.
El pla amb anuncis de Netflix ja és l’única manera econòmica d’utilitzar aquest servei de streaming. Després de l’eliminació del pla bàsic, que costava 7,99 euros a canvi de no mostrar publicitat, els usuaris només tenen l’opció del pla amb anuncis per només 5,49 euros, però fins i tot això podria canviar aviat si s’aplica la mateixa pujada de preus que ja ha arribat a diferents països.
En altres paraules, pagarem més i veurem més anuncis a Netflix. Una tàctica que, malgrat els mals auguris, sembla que funciona: en els últims resultats financers la companyia va presumir de 8,8 milions de nous subscriptors, la qual cosa demostra que ni les pujades de preu ni la publicitat afecten el punt fort de Netflix: el contingut.
Però l’èxit del pla amb anuncis no implica que estigui funcionant perfectament, i la directiva sembla que és conscient que es pot millorar. Per això, Netflix ha anunciat importants canvis per veure menys publicitat.
Entre aquestes modificacions, destaca un nou format d’anuncis anomenat binge ad, que s’activarà depenent del comportament de l’usuari, i li permetrà saltar la publicitat si dedica molt de temps a la plataforma i al seu contingut. En concret, després de veure tres episodis d’una sèrie seguits amb anuncis, el quart es mostrarà sense talls publicitaris.
Per tant, si decidim veure diversos capítols de manera consecutiva, patirem menys bombardeig d’anuncis que si els veiem en moments diferents. La lògica té sentit: d’aquesta manera, es fomenta el binge-watching que la mateixa companyia va popularitzar. És a dir, l’acte de veure tots, o gairebé tots, els capítols d’una sèrie d’una tirada, en una fartanera. Aquest canvi s’aplicarà gradualment a tots els comptes durant el primer trimestre de 2024.
El binge-watching ha canviat completament la manera com es gaudeixen les sèries de televisió: en no estar limitats per la programació d’un canal, ni haver d’esperar a un nou capítol cada setmana o cada dia, els usuaris poden veure tots els capítols en una sessió. S’ha debatut molt sobre els seus avantatges i inconvenients i de com ha canviat l’estructura episòdica de les sèries; però sigui com sigui, és una cosa que Netflix fomenta en el disseny de la seva app, i ara amb aquesta opció per saltar-se els anuncis.