Televisió

Netflix i els esports

El torneig de golf The Netflix Cup ha estat una tímida incursió de l’empresa en les retransmissions esportives, però es manté la incògnita sobre què farà en el futur.

Netflix i els esports

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Netflix ha transformat radicalment els hàbits al voltant de la televisió arreu del món, però hi ha un espai on la companyia no ha entrat mai al llarg de la seva exitosa trajectòria: les retransmissions esportives. Mentre altres competidors han invertit de manera molt potent en el mercat dels drets esportius, Netflix ha passat de llarg centrant-se en altres formats com la ficció o la telerealitat en totes les seves variants.

Per tot això, va ser especialment significatiu el que va passar dimarts amb el torneig de golf amistós The Netflix Cup, que va ser el primer experiment de Netflix amb les emissions esportives, i que va aplegar golfistes professionals i pilots de Fórmula 1. És cert que l’empresa no és totalment aliena als esports. Al contrari, en els documentals i drames esportius ha trobat en els últims anys algunes de les sèries més populars, com Drive to Survive, tot un fenomen als Estats Units.

En aquest context, es podria pensar que el pas natural per a la companyia serien les retransmissions esportives, però els màxims responsables de la plataforma segueixen amagant les seves cartes sobre un eventual moviment en aquest sentit. “Estem en el negoci de l’esport, però estem en la part en què obtenim més valor, que és el drama esportiu”, va dir el mes passat Ted Sarandos, co CEO de Netflix.

No obstant això, i malgrat aquest tipus d’evasives, Netflix sí que va moure fitxa el 2022 a la recerca dels drets televisius de la Fórmula 1 als EUA. L’adjudicació va ser finalment per a ESPN fins al 2025 per un import d’entre 75 i 90 milions de dòlars per temporada, però l’interès de Netflix per entrar en aquesta licitació va demostrar que està molt pendent de les oportunitats que puguin sorgir.

En aquest sentit, Netflix sembla anar darrere de competidors directes que han apostat fort pels esports, com Amazon, Apple o Disney. Si finalment pren aquesta decisió, l’esport podria representar una nova via d’ingressos per reforçar el lideratge de Netflix en el món de l’streaming. En els últims mesos, el gegant audiovisual ha fet passos notables per actualitzar el seu model de negoci, com restringir l’ús de comptes compartits o oferir subscripcions amb anuncis a preus més assequibles.

tracking