L'hora dels mil·lennials
“L'oportunitat és ara”
Àlex ‘Sito’ Español és pilot de ral·lis
Volia tenir 18 anys per poder conduir i demanava amb insistència a casa un kart “però pensaven que era un capritx meu”, comenta Sito Español, de 20 anys, líder ara del Trofeu d’Espanya de 2RM (dues rodes motrius). No el va arribar a tenir però va fer realitat “el somni que tenia quan mirava la Fórmula 1 i era superfan de Fernando Alonso” amb un salt de categoria convertint-se en pilot de ral·lis després de convèncer els pares per fer un curs de conducció sobre neu. El bon temps i l’habilitat que va mostrar al circuit del Pas van fer que l’Àlex Bercianos veiés potencial en el jove lauredià i l’ajudés a trobar equip. Sito Español va iniciar així la trajectòria de pilot amb triomf a la cursa de debut a Catalunya i a les G-Sèries, recorda el pilot de 20 anys. Fer ral·lis és car i Sito Español va aconseguir els recursos en ser acceptat l’octubre passat al programa de joves pilots de l’ACA, “per al qual has de demostrar que tens talent i progressió” i en obtenir el patrocini de Vall Banc. Amb un cotxe de l’equip Sandoval Racing, primer llogat i després comprat, competeix amb un Renault Clio al campionat espanyol imaginant un futur ideal “que seria arribar al Mundial de ral·lis, és la categoria reina i has de tenir molt talent i recursos i demostrar molt”, i veu clau “ser constant, treballador i tenir sort amb els patrocinis”. Amb nou ral·lis al currículum “estem molt contents i si aconsegueixo guanyar el campionat espanyol serà una ajuda molt important de patrocinadors i de tot”, assenyala el jove, que apunta com a virtuts “que m’agrada molt pilotar, és el meu somni, i entenc bé el que passa dins del cotxe, em noto còmode, em fa ser la persona més feliç del món”. I hi afegeix que “soc molt ambiciós i vull créixer i millorar”. Sito Español compatibilitza les curses amb el tercer curs de Dret a Barcelona, ara telemàticament per tenir més disponibilitat per anar a entrenar als trams de terra de Bassella i Gironella, i seguir la preparació física que necessita per competir. “Estic prioritzant la carrera esportiva perquè tinc la responsabilitat del patrocini i perquè l’oportunitat és ara i em prenc els cotxes com una feina, molt seriosament. Va començar com a hobby però ara li dedico moltes hores”, recalca el pilot, satisfet per tenir contents els pares “perquè de dir-me que no als karts he passat a anar líder i fan un esforç i els vull recompensar”.