L'hora dels millennials
Èxit sense complexes a YouTube
Josep Linares és ’youtuber’ i estudiant
El món de Youtube ha esdevingut una gran plataforma per poder guanyar-se la vida. Cada vegada són més els joves que aposten per provar sort a la xarxa i un d’ells és l’andorrà Josep Linares, de 19 anys. El 2011 va obrir el canal Jolinbo97 de partides de videojocs i videoblogs, i actualment compta amb més de 60.000 subscriptors. “Jo sempre imagino 60.000 persones en un estadi que només et veuen a tu. És molta gent”, reflexiona Linares respecte al seu èxit a la xarxa. El cas de Jolinbo97 és diferent a l’habitual entre els youtubers. Pateix una paràlisi que afecta el sistema motriu del cos, fent que tingui algunes dificultats per parlar i moure’s. “Quan vaig néixer, el cordó umbilical se’m va embolicar al coll i vaig quedar uns instants sense respirar. Em van haver de treure per cesària i em van reanimar”, explica Linares, que assenyala que finalment “vaig tenir sort”, ja que els metges especulaven que “podia quedar vegetal i en una cadira de rodes”. La paràlisi, però, no ha estat mai un impediment per poder triomfar a Youtube. “És una cosa que tinc acceptada”, exposa Linares, que sempre n’ha parlat molt obertament i sense complexes. Tot i la seva implicació amb el canal, no té pensat dedicar-se exclusivament a fer vídeos: “Ara és més que res una afició. Em vaig arribar a plantejar intentar viure de Youtube. He aconseguit un èxit, però no és prou alt per poder dedicar-m’hi”. El seu desig real? “Sempre he dit que vull fer un videojoc”, indica. Per aquest motiu, acaba d’iniciar un bàtxelor d’informàtica a la Universitat d’Andorra. “Des de petit ho volia fer i ara ha arribat l’hora”, comenta Linares, que afegeix que quan creï un joc “penjaré un vídeo al canal jugant ja que és una bona eina de promoció”. De moment, però, encara està començant el bàtxelor i queda un llarg camí en aquesta via per poder fer diners. En canvi, fent vídeos ja ha recaptat alguns euros a partir de les seves creacions. “Tinc un partner i cada certes visites et donen una quantitat de diners. Abans era molt més elevada”. Tot el que ha guanyat s’ha gastat pensant en el canal: “Aquests diners m’han donat per comprar-me una capturadora millor, algun joc o uns auriculars. Bàsicament han servit per millorar la qualitat dels vídeos”. 60.000 persones ho han acabat agraint i així ho reflecteixen constantment als comentaris dels seus vídeos.