L'hora dels millennials
Tot un ídol a la xarxa
L'Aram Sans és 'instagramer'
oc s’imaginava l’Aram Sans que aquelles fotos que li feia la seva àvia, Mari Carme Grau, fotògrafa, per penjar a Instagram l’acabarien catapultant a la fama. L’era de les xarxes, que ha revolucionat el món de la fotografia i ha sacsejat el de la publicitat, han atrapat de ple aquest jove nascut fa 18 anys a Andorra la Vella. Més de 90.400 seguidors al seu compte d’Instagram el certifiquen com un influencer en potència. I les marques, sabedores que avui un perfil com el seu és tota una oportunitat per mostrar-se al món, ja han començat a trucar a la porta de l’Aram. Levi’s, Garnier, Superga i Le coq sportif són algunes de les firmes que li han demanat que llueixi algun dels productes i els pengi per a la seva audiència. “Al principi em contactaven fotògrafs professionals i em proposaven fer-me sessions gratuïtes a canvi que jo els esmentés al meu perfil”, recorda. Però amb poc temps (va entrar a la xarxa social fa un parell d’anys) van arribar els contractes publicitaris, les propostes per acudir a esdeveniments socials... i des d’aquest estiu, una agència s’ha ofert per gestionar-li els acords comercials després de comprovar els alts nivells d’interacció que manté amb els seus seguidors. “Ara quan una marca em contacta ja ho fa a la meva mànager. Però jo vaig pujant-hi de tot: si vaig a un bar de moda, què em poso, el que m’agrada de roba... mostro la meva identitat”, explica. I quin és el seu secret per petar-ho tant? “Crec que hi influeix el tipus de fotos, perquè abans de fer-ne una la tinc molt pensada, tot té un procés perquè sigui diferent a l’anterior... m’agrada buscar l’originalitat. A més, com que era una new face...”, opina. Amb tot, té clar que el moment influencer, encara que sigui una via addicional per guanyar diners i conèixer molta gent interessant, no és la prioritat. Per sobre hi ha els estudis de Publicitat, Relacions Públiques i Màrqueting que està cursant a la Universitat Ramon Llull a Barcelona, i qui sap si de tota aquesta experiència pot acabar sortint alguna possibilitat laboral per a més endavant. Com es veu en cinc anys és una incògnita. A ell li encantaria que aquest èxit a Internet “durés el màxim possible” i, per què no, hagués trobat feina a una agència de publicitat com a relacions públiques. De moment, de contactes n’ha fet de contundents: té fotos amb, entre d’altres, el gran Manolo Blahnik i Isabel Preysler.