L'hora dels millennials
Suport legal als més joves
Oriol Giró va tenir clar des de petit que volia ser advocat
El món de l’advocacia ha tingut sempre una visió molt seriosa, formal i de ser una feina que requereix una gran dedicació. Tot i això, Oriol Giró ho va tenir clar des de petit. Per tradició familiar i per vocació, volia ser advocat.
No es considera millennial, perquè va néixer abans del 2000, però diu que té una mentalitat oberta i emprenedora, molt en sintonia amb aquesta generació. Diuen que quan fas el que t’agrada treballes millor, i aquest lema l’ha acompanyat durant tota la seva –curta però intensa– trajectòria. Quan va acabar la carrera, va obtenir una beca per fer un doble màster que li va permetre entrar a treballar a una gran empresa multinacional del dret. Allà va tenir el primer contacte amb la realitat d’aquesta feina.
Potser per la idealització i la il·lusió de fer el que havia somiat tota la vida, o potser per la pròpia vocació, va veure-hi aspectes d’aquesta professió que no li agradaven del tot i va decidir sortir-ne i començar a volar pel seu compte. “L’ambició i les ganes de canviar la professió em van fer crear el meu propi negoci”, afirma. Un negoci que li han permès posar en pràctica les seves idees innovadores i acostar l’advocacia als sectors emergents de la societat. Es dedica a donar cobertura a tot tipus d’empreses tecnològiques, start-ups, petits emprenedors i fins i tot YouTubers i bloguers. Giró ens explica que “molts d’ells creen productes o ofereixen serveis, com molts emprenedors. També tenen molts problemes d’injúries, calúmnies de tercers, presència als mitjans, o propietats intel·lectuals que cal protegir”. Diu que han aconseguit trencar estructures piramidals, abaixar els preus dels honoraris i obrir més aquesta professió. “Estem veient coses molt diferents, noves tipologies de clients, que al seu torn estan trencant els esquemes als seus sectors. Això fa que la nostra professió també s’hagi d’anar adaptant, modificant i evolucionant”, explica. És per això que assegura que es diverteixen treballant perquè estan obrint camí cap a una nova manera d’entendre la seva professió.
Giró fa temps que veu Andorra com un nou centre de negocis a Europa. Destaca que és un país únic amb un entorn natural difícil d’igualar, referent en seguretat i fiscalitat, i amb un model d’obertura que s’ha proposat situar el país com un focus important de negocis per als emprenedors de tot Europa. Vol que en el futur, el país sigui importador de talent.