L'hora dels millennials
Passió per conduir
Raül Ferré ha estat escollit per al programa de joves pilots de l'Automòbil Club (ACA)
Amant dels cotxes des de petit li ha costat convèncer els pares perquè el deixessin competir i ho va aconseguir als 20 anys, “i ha estat arribar i moldre”, relata Raül Ferré, escollit per al programa de joves pilots de l’Automòbil Club (ACA). L’entitat s’hi va fixar després de debutar amb un podi a la Pujada d’Arinsal l’estiu del 2018, “on vaig començar amb un cotxe molt potent i em deien que estava boig, però jo deia que havia de recuperar el temps”, comenta el massanenc, que condueix un Speedcar GTR de l’equip Pep motor Technology. “Són prototips que pesen molt poc, uns 450 quilos, i tenen 200 cavalls de potència –un Audi A3 pesa 1.300 quilos, puntualitza–.” Al primer èxit hi ha sumat el triomf a les GSeries i bons resultats que el situen, pugnant amb Edgar Montellà, a prop del subcampionat de Catalunya que determinarà si obté la beca de l’ACA. Un ajut d’entre 6.000 i 12.000 euros que rebrà “si faig un bon resultat”, i el sumaria al suport de ser un dels joves pilots de l’entitat, que suposa “tenir les inscripcions cobertes, de 200 a 300 euros per cursa, les notes de premsa, i tinc patrocinadors que em cobreixen els pneumàtics i la resta, perquè un campionat com el Català pot costar de 20.000 a 30.000 euros”.
Ferré subratlla que “en un any i mig al món dels cotxes “he fet moltes coses” i ha tingut un component inesperat, “perquè sabia que ho podia fer bé però no com ho podien fer els altres. És un món, hi ha la pressió d’un cronòmetre que no saps com t’afectarà i cada cursa ho has de fer bé”. El jove pilot confia “ser subcampió de Catalunya aquest any i campió el que ve”, tot i que assegura que les curses no seran dedicació exclusiva. Les compatibilitza amb el quart curs d’Osteopatia a Tolosa i com ja va ser al programa esquí-estudi mentre estava al Lycée “sempre ho he sabut compaginar, si tens ambició i ganes ho fas”, i augura que en el futur “treballaria, els cotxes mai no els deixaria però és un món molt car, tens la pressió de competir i de no aixafar el cotxe, que val molts diners”.
Raül Ferré recalca que “conduir sempre ha estat amb mi”, però és conscient del risc que comporta posar-se al volant. “Has de tenir els peus a terra i no fer més del que pots, alguna cosa t’ha de dir: vigila”, i per això agraeix els “consells i l’ajut” dels pilots del país amb qui entrena, “que han vist potencial en mi i intenten desenvolupar-lo”.