L'hora dels mil·lennials

Guanyar paritat en l'enginyeria

Elisa Campos és membre del grup guanyador de la vuitena edició de la Micro First LEGO League

Elisa Campos

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La falta de presència de dones en els llocs de treball del món de l’enginyeria, la ciència o les telecomunicacions és una realitat que, a poc a poc, va guanyant paritat, però on encara queda molt camí per recórrer. Per Elisa Campos, la Micro First LEGO League que es va celebrar a Andorra és un dels espais on es dona l’oportunitat que “les noies descobreixin aquest àmbit, perquè en fan falta moltes més en aquestes indústries”, assenyala.

Campos explica que a molts dels participants el campionat els ha ajudat a decidir què estudiaran en el futur. “En el meu cas dubtava entre dues carreres, sobretot pensava en enginyeria química i per molt que aquesta competició no hi tingui a veure m’ha ajudat a inclinar-me més per l’enginyeria informàtica”, afirma.

L’alumna de quart d’ESO del col·legi Sant Ermengol és una de les membres del grup guanyador de la vuitena edició de la final andorrana organitzada per Andorra Telecom, que comptava amb vuit equips. L’equip Nida, format per quatre noies i sis nois, va ser guardonat a la prova local pel robot guanyador. “Hi ha disset proves en total, has de dissenyar un robot i programar-lo perquè les compleixi i vas acumulant punts”, explica. Els deu membres de l’equip i la resta de participants van treballar des de principi de curs en el projecte i ara es preparen per participar en el campionat regional a Igualada el 12 de març, i després els guanyadors es desplaçaran a Màlaga per disputar el campionat espanyol.

A banda del joc del robot, la temàtica d’enguany era el futur del transport i aportar solucions innovadores perquè sigui més ràpid, inclusiu i sostenible. L’andorrana de 16 anys explica que la proposta de Nida era un embolcall sostenible per a paquets fràgils fets amb roba reciclada.

Els participants, tots voluntaris, van dedicar les dues hores de classe de l’optativa de robòtica i de tecnologia a fer l’estructura del robot i la programació. “Ens canviàvem les tasques per fer una mica de tot. El més difícil va ser la construcció dels accessoris perquè el robot superés les proves”, explica Campos. I afegeix que “al principi buscàvem per internet idees i els professors també ens van ajudar molt”.

Durant l’any acadèmic anterior els estudiants ja van començar l’experiència amb robots, però enguany era el primer que participaven a la lliga.

tracking